[TYLKO U NAS] Jak podkreślają, struktura ich pracy w Novotel Warszawa Centrum jest perfekcyjnie zorganizowana i opiera się na ścisłej współpracy między segmentami. W rozmowie z nami Małgorzata Sekta, kierownik działu sprzedaży, Anna Zdun, kierownik sprzedaży MICE oraz Marcin Jaroszewski, kierownik sprzedaży korporacyjnej opowiedzieli m.in. o trendach i tendencjach, które obserwują, zmieniających się oczekiwaniach gości oraz zaletach pracy w tak ikonicznym hotelu jak warszawski Novotel, który w tym roku świętuje swoje 50 urodziny.
Jakie jest Wasze doświadczenie w branży hotelowej oraz sprzedaży? Jak poprzednia praktyka jest przez Was wykorzystywana w aktualnej pracy?
Małgorzata Sekta: Można powiedzieć, że tak naprawdę jestem hotelarzem z krwi i kości. Już sam wybór studiów na kierunku hotelarskim nie był dla mnie przypadkowy. Moja kariera hotelarska trwa już od ponad 20 lat i wciąż jestem pełna zaangażowania i entuzjazmu. Rozpoczynałam ją w hotelu Bristol, pracując w dziale gastronomii, później administracji i na samym końcu docelowo w dziale sprzedaży. Tak więc zapoznanie się ze specyfiką pracy innych działów i ciągła współpraca nauczyła mnie odpowiedniej komunikacji, ale także szacunku pracy dla innych. Oprócz polskich sieci hotelowych, miałam również okazję zapoznać się ze specyfiką pracy rozpoznawalnych sieci, takich jak Hilton czy Marriott. W Grupie Accor jestem stosunkowo niedługo, ale zdobyta praktyka i doświadczenie z poprzednich miejsc jest przeze mnie nieustannie wykorzystywana.
Bardzo mocno stawiam na rozwój relacji z pracownikami, co przekłada się na budowanie wzajemnego zaufania w naszej organizacji. Codzienne spotkania pozwalają nam na poznawanie siebie, ale przede wszystkim pokazują, jak ze sobą rozmawiać.
Rozmowa, dyskusja to właśnie słowa kluczowe. Dają najlepsze efekty i rozwiązania dla codziennych sytuacji i spotykających nas wyzwań. W każdym środowisku zdarzają się również sytuacje problemowe, które akurat w hotelarstwie potrafią być bardzo stresujące. My pracujemy nad nimi razem. Łagodzi to przede wszystkim objawy samego stresu, a przy okazji łączy nas jako zespół. Nie oceniam, nie krytykuję, nie moralizuję.
Wychodzę z założenia, że jesteśmy jednością i razem jako zespół możemy osiągnąć najwięcej. Gdy zespół będzie zmotywowany, będzie miał odpowiednią wiedzę, zdobytą na cyklicznych szkoleniach, które nieustannie organizujemy to możemy na nich liczyć. Kluczowym elementem do osiągnięcia sukcesu w hotelarstwie jest posiadanie doświadczonej i profesjonalnej kadry menedżerskiej, takiej, jaką ja właśnie zarządzam.
Anna Zdun: Moją zawodową pasją jest hotelarstwo. Ukończyłam Wyższą Szkołę Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, gdzie rozpoczęłam swoją przygodę z tą branżą. Już podczas studiów zdobywałam pierwsze doświadczenia, które ugruntowały moją miłość do tej pracy.
W 2013 roku dołączyłam do sieci Accor, gdzie zostałam zatrudniona jako kierownik działu rezerwacji indywidualnej. Po niespełna roku awansowałam na stanowisko kierownika działu sprzedaży MICE, którym zarządzam do dziś.
Moje zadania to nieustanna współpraca z klientami, organizacja eventów i budowanie długofalowych relacji z partnerami, które pozwalają tworzyć dla nich niezapomniane wydarzenia. Cenię sobie profesjonalizm i dbałość o każdy detal, co przekłada się na sukces całego mojego zespołu. Uważam, że przyszłość hotelarstwa to budowanie relacji opartych na zaufaniu, empatii i zrozumieniu potrzeb klienta. Kluczowe jest dostarczanie rozwiązań, które wykraczają poza standardowe usługi – od spersonalizowanych ofert po nowoczesne technologie, które poprawiają komfort pobytu
Od pracy w hotelarstwie oczekuję przede wszystkim ciągłego rozwoju. To branża, która dynamicznie się zmienia, co wymaga nieustannego poszerzania wiedzy i adaptacji do nowych trendów. Satysfakcję przynosi mi zarówno tworzenie strategii sprzedażowych, które przynoszą konkretne rezultaty, jak i współpraca z zespołem, gdzie każdy ma realny wpływ na końcowy sukces. Doceniam również to, że praca w hotelarstwie daje możliwość codziennego kontaktu z ludźmi z różnych kultur i środowisk, co nie tylko wzbogaca zawodowo, ale także osobiście.
Marcin Jaroszewski: Jestem absolwentem kierunku turystyka i rekreacja w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Odbyłem studia magisterskie i studia podyplomowe z nowoczesnej organizacji i zarządzania w gastronomii, również na tej samej uczelni. Swoją karierę rozpocząłem w 2009 roku, czyli 15 lat temu, w warszawskim hotelu Sheraton.
To była dla mnie prawdziwa szkoła hotelarstwa. Pracowałem na różnych stanowiskach, zaczynając od stanowiska bellboya poprzez club concierge, aż po pracownika działu recepcji. Później zdecydowałem się dołączyć do sieci Accor, gdzie w pełni rozwinąłem się zawodowo. Najpierw w hotelu Mercure Warszawa Centrum i tam zacząłem pracę w dziale sprzedaży, a po półtora roku awansowałem do centralnego biura sprzedaży, czyli do National Sales Team w Accor i byłem odpowiedzialny za sprzedaż we wszystkich hotelach Accor w Polsce. Na tamten moment było to ponad 60 hoteli. W National Sales Team pracowałem prawie pięć lat. Po krótkiej przerwie wróciłem do Novotel Warszawa Centrum.
Każde z Was odpowiada za dział sprzedaży, ale w innym segmencie. Jak wygląda organizacja pracy każdej sekcji? Jak współpracujecie ze sobą między działami?
AZ: Nasza struktura pracy jest perfekcyjnie zorganizowana i opiera się na ścisłej współpracy między segmentami. Działamy w trzech głównych obszarach: sprzedaży MICE, korporacyjnej oraz turystycznej. Każda z tych sekcji ma swój zespół specjalistów, którzy są odpowiedzialni za analizowanie potrzeb gości oraz klientów w swoim segmencie i dostosowywanie oferty hotelu. Komunikacja między tymi segmentami jest kluczowa – regularnie wymieniamy się informacjami…Cały wywiad publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli wrzesień-październik 2024. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.
Rozmawiała: Karolina Stępniak
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.