Xavier Belison nowym prezesem Grupy Żywiec

Udostępnij artykuł

Xavier Belison znaczną część kariery zawodowej spędził w Europie Środkowej, pracując dla firmy Masterfoods, a następnie dla Heinekena na stanowisku dyrektora generalnego Heineken Central Europe.  Kierował działaniami firmy na terenach Czech, Słowacji, Węgier, Niemiec, Rumunii, Serbii, Bułgarii, Chorwacji, Austrii, Macedonii i Kazachstanu. Jak informuje Grupa, pod jego kierownictwem udział Heinekena w regionie Europy Środkowej zwiększył się z 19 proc. do 25 proc., a sprzedaż wzrosła z 12 do 16 milionów hektolitrów nie tylko w wyniku akwizycji i ale w równym stopniu także dzięki rozwojowi organicznemu. W czasie jego zarządów Heineken wzmocnił również swoją pozycję w Rumunii, Czechach i Serbii. – Dzięki powyższym doświadczeniom Xavier Belison ma doskonały obraz polskiego rynku piwa, który pomimo spadku pozostaje jednym z największych w Europie – informują przedstawiciele Grupy Żywiec.

Na stanowisku prezesa zarządu Grupy Żywiec Xavier Belison zastąpił Christophera Barrowa, który został powołany do kierowania reprezentacją Heinekena w Brazylii. Zmiana na tym stanowisku jest związana z przejęciem przez Heinekena brazylijskiego koncernu FEMSA Cerveza.

Grupa Żywiec SA jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje ponad 12 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie. Odbiorcami firmy jest wiele podmiotów z sektora horeca. Najważniejsze marki spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – pierwsze piwo premium i jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 20 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią również piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter i Freeq w trzech odmianach). Grupa zatrudnia 5500 pracowników. 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.08.2010
Aktualizacja: 04.08.2010