Yum! Brands: 4-proc. wzrost przychodów w II kw.

Udostępnij artykuł

Przychody Yum! Brands w II kwartale wyniosły 2,57 mld dol. (2,48 mld dol. w I kwartale roku poprzedniego). Zysk operacyjny kształtował się na poziomie 421 mln dol., a rok temu było to 394 mln zł (7-proc. wzrost).

Po dwóch kwartałach rozliczeniowych 2010 roku Yum! Brands zarobił na czysto 527 mln dol., w porównaniu do 521 mln dol. w analogicznym okresie roku poprzedniego, co oznacza wzrost o 1 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. (z 745 mln dol. rok temu do 785 mln dol.). Łączne przychody wyniosły 4,92 mld dol. (4,69 mld dol. w dwóch pierwszych kwartałach roku poprzedniego, co oznacza 5-proc. wzrost).

Yum! Brands jest światową wiodącą firmą gastronomiczną, która w portfolio posiada ponad 37 tys. restauracji czterech marek (KFC, Pizza Hut, Taco Bell and Long John Silver’s). Znajduje się na 239. miejscu w rankingu 500 największych firm świata amerykańskiego magazynu Fortune. Obecne w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej lokale KFC i Pizza Hut rozwija AmRest (na zasadzie franczyzy).

AmRest prowadzi obecnie 73 lokale Pizza Hut – na Węgrzech, w Rosji i w Polsce (na całym świecie działa ich 12,3 tys.). W naszym kraju funkcjonuje 53 restauracji sieci. Jeśli chodzi o KFC, to wrocławska spółka ma ich w portfolio około 226 (na 13 tys. globalnie) w sześciu państwach, m.in. w Czechach, Rosji, Węgrzech, w Serbii, Bułgarii oraz w Polsce (około 115 lokali). Trzecia z sieci Yum! Brands – Taco Bell była obecna w Polsce w 1993 roku, jednak restauracja została zlikwidowana głównie wobec małego zainteresowania Polaków kuchnia meksykańsko-teksańską. W 2007 roku pojawiły się spekulacje, że AmRest zamierza ponownie wprowadzić sieć Taco Bell do naszego kraju. W najbliższych planach inwestycyjnych spółki, które zostały ogłoszone wraz z wynikami za I kwartał 2010 roku, nie ma ani słowa o Taco Bell. Firma zamierza skupić się w najbliższym czasie na rozwoju marek Starbucks i Burger King.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.07.2010
Aktualizacja: 15.07.2010