Z własnym kubkiem na wakacje – Starbucks podsumowuje lato

Udostępnij artykuł
Marka od 10 lat stara się kształtować proekologiczne nawyki Polaków. Znana kawiarnia m.in. zachęca do zminimalizowania zużycia plastiku i rezygnacji z jednorazowych kubków. To jednak nie jedyne działanie Starbucks w duchu idei less waste. Aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, firma nieustannie szuka eko rozwiązań, które pozwolą podróżować i cieszyć się wakacjami z czystym sumieniem.

Po długiej przerwie wakacyjnej, Polacy wracają do pracy ze świeżą energią. Może to dobry moment, aby wdrożyć w życie kilka proekologicznych zasad? Starbuck od lat zachęca swoich gości, aby dbali o środowisku. W swoich kawiarniach, które można znaleźć w większości stolic i dużych miast, znana marka oferuje kubki wielorazowego użytku i tumblery, a także praktyczne torby, które pozwolą ograniczyć tony plastikowych butelek i pozbyć się milionów jednorazowych siatek.

– Z roku na rok zauważamy, że coraz więcej gości Starbucks przychodzi do kawiarni z własnym tumblerem lub reusable cup – mówi Kasia Pijanowska, brand manager Starbucks Polska. – Bardzo chcemy, aby nasi goście myśleli o środowisku i w ramach naszych możliwości, namawiamy ich do rezygnacji z plastikowych opakowań. W każdym kraju prowadzimy akcję Bring Your Own Tumbler, w ramach której przyznajemy zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. W tym roku z okazji naszych 10. urodzin w Polsce rozdaliśmy 10 tysięcy wielorazowych kubków i przygotowaliśmy konkurs, w którym 10 osób wygrało złoty tumbler z limitowanej edycji. Tumbler utrzymuje ciepło, więc jest idealnym pomysłem nie tylko na lato, ale też na chłodniejsze jesienne dni. Szczególnie, kiedy do oferty wchodzi Pumpkin Spice Latte – dodaje.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Jako globalna firma, Starbucks codziennie obsługuje miliony gości. Zdając sobie sprawę ze skali swojej działalności, znana kawiarnia nieustannie poszukuje nowych eko rozwiązań, dzięki którym uda jej się zmniejszyć swój wpływ na środowisko.

Z tą myślą w 2018 roku firma wraz z Closed Loop Partners i Konsorcjum NextGen, rozpoczęła globalny konkurs NextGen Cup Challenge. Celem inicjatywy jest odkrycie metody na wytwarzanie biodegradowalnego jednorazowego kubka, który całkowicie podda się recyklingowi. W tym roku, po kilku miesiącach opracowywania koncepcji, spośród prawie 500 zgłoszeń, organizatorzy wybrali 12 finalistów, dla których NextGen przeznaczył granty o łącznej sumie 10 milionów dolarów. Wśród wybranych zgłoszeń znalazły się takie pomysły, jak chociażby kubek wykonany z materiału opartego na roślinach, który rozłoży się nawet w słonej wodzie. Jednak na ostateczny rezultat konkursu trzeba jeszcze chwilę poczekać. Docelowo zwycięski projekt powinien być dostępny dla całej branży spożywczej i powinien rozwiązać problem jednorazowych opakowań. Do tej pory  najlepiej jednak zaopatrzyć się w kubek wielorazowego użytku.

Aktualnie Starbucks na lotnisku Gatwick w Londynie testuje też nowe rozwiązanie, w ramach którego goście kawiarni otrzymują darmowe kubki reusable cup. Po ich opróżnianiu, kubki można łatwo oddać przed wejściem na pokład samolotu w jednym z pięciu punktów na terenie lotniska. W programie bierze udział dwa tysiące reusable cups, które w założeniu mają zastąpić siedem tysięcy papierowych kubków. Za zakup napoju w papierowym kubku, goście dopłacają pięć pensów.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.09.2019
Aktualizacja: 30.08.2019