Zmniejsza się baza noclegowa w Zachodniopomorskiem

Udostępnij artykuł

Urząd Statystyczny zabrał dane na temat obiektów noclegowych w województwie w latach 2000-2009. Jak z nich wynika, liczba obiektów zmniejszyła się znacząco, co jest wynikiem zamknięcia wielu ośrodków wypoczynkowych. W 2000 roku na terenie województwa funkcjonowało ich aż 110, a dziewięć lat później już tylko 61. O 11 obiektów zmniejszyła się liczba domów wycieczkowych oraz zespołów ogólnodostępnych domków turystycznych. Jeśli chodzi o pensjonaty, w 2000 r. było ich 35, a w 2009 – już tylko 22. Znacząco – bo aż 28 zwiększyła się natomiast liczba hoteli na terenie województwa.

Jak mówi Damian Greś, dyrektor Wydziału Turystyki, Gospodarki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodnipomorskiego, branża hotelarska w tym województwie stoi na wysokim poziomie. Dotyczy to zarówno obecnego stanu, jak i perspektyw jej rozwoju. Z racji swojego położenia oraz walorów turystycznych Pomorze Zachodnie należy do najczęściej odwiedzanych regionów Polski. W związku z tym powstaje wiele nowych obiektów o coraz wyższym standardzie. Dokładna liczba obiektów bazy noclegowej jest ciężka do oszacowania z racji tego, iż nie wszystkie istniejące obiekty poddają się kategoryzacji.

– Zmieniające się wymagania turystów powodują, iż właściciele obiektów noclegowych przykładają coraz większą wagę do jakości oferowanych usług, dzięki czemu zachodniopomorskie obiekty dorównują europejskim standardom. Wszystko to wraz z niezwykłymi atrakcjami turystycznymi województwa składa się na dynamiczny rozwój branży hotelarskiej. Jest to najlepszym przykładem na to, iż zaczęto doceniać rolę, jaką odgrywa turystyka w kształtowaniu gospodarki – twierdzi Damian Greś. 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.07.2010
Aktualizacja: 01.07.2010