Agata Partyka, Danone: Otwarcie hoteli, restauracji czy kawiarni nie wystarczy

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Od samego początku trwania pandemii Danone przede wszystkim troszczy się o ludzi. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo pracowników, ale również o naszych partnerów biznesowych i interesariuszy. Dlatego już w marcu 2020 roku, z dnia na dzień, podjęliśmy szereg działań z myślą o wsparciu naszych klientów – mówi mówi Agata Partyka, dyrektor ds. rozwoju klientów Danone w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Adresowaliśmy wszystkie problemy z jakimi wracali do nas klienci i szukaliśmy optymalnych rozwiązań, żeby ich wesprzeć. Do najważniejszych z nich należało umożliwienie zwrotu towaru przez klientów HoReCa. Na przykład tych, którzy, z uwagi na zaplanowane promocje i aktywacje, zapełnili swoje magazyny naszymi produktami, ale w obliczu lockdownu nie mieli szans na ich sprzedaż. Ponadto pracowaliśmy z partnerami, którzy się do nas zgłosili, w celu uzgodnienia odroczenia terminów płatności stosownie do indywidualnej sytuacji każdego z nich.

Dodatkowo, bardzo sprawnie, już wiosną, przenieśliśmy część swoich działań do internetu. Z jednej strony wspieramy cyfrowe inicjatywy naszych klientów, a z drugiej strony inicjujemy własne aktywacje. Dla przykładu, wspieramy i często uczestniczymy w wirtualnych festiwalach i warsztatach kawowych. We współpracy z klientami organizujemy akcje promocyjne z naszym baristą marki Alpro. Ich celem jest wypracowanie niestandardowych wariantów kaw. Mają zachęcić konsumentów do zakupów on-line, czyli odebrania gotowej, ulubionej kawy w kawiarni czy nawet – dostawy pod drzwi.

Po ogłoszeniu drugiego lockdown’u podjęliśmy pracę nad wspólną weryfikacją naszych porozumień z klientami, stosownie do ich indywidualnych sytuacji. Z naszej strony, podeszliśmy możliwie elastycznie do zmian szczególnie w tych punktach, z których nasi kontrahenci, ze względów niezależnych od siebie, nie mogli się wywiązać. Nadal jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Słuchamy czego potrzebują i w miarę możliwości odpowiadamy na te potrzeby.

W Danone od zawsze budujemy partnerskie relacje z naszymi klientami. Jesteśmy przekonani, że tylko działając razem, damy radę przetrwać ten ciężki dla całej branży okres.

Trudny czas dla branży HoReCa

2020 rok był bardzo trudnym okresem dla branży HoReCa – to jedna z branż, która najbardziej odczuwa skutki pandemii. Pomimo podejmowanych działań – zarówno tych wewnętrznych, związanych z odroczeniem płatności, jak i zewnętrznych w internecie – nie da się przenieść biznesu out of home do przestrzeni cyfrowej. Jesteśmy przekonani, że rok 2021 będzie lepszy od poprzedniego. Jednocześnie jednak nie zakładamy, że obroty w tym sektorze wrócą do poziomu z 2019 roku. Powrót do stylu życia i konsumpcji z czasów przed pandemią jest możliwy, ale to długotrwały proces. Otwarcie hoteli, restauracji czy kawiarni nie wystarczy. Ograniczenia takie jak noszenie maseczki na zewnątrz, liczba osób w pomieszczeniu czy zagrożenie zdrowia, będą miały wpływ na wolniejszą odbudowę biznesu. W tym nadal trudnym okresie, pozostajemy razem z naszymi klientami. Wypracowujemy nowe metody współpracy oraz dotarcia do klientów z naszą ofertą, bogatsi o cenną lekcję i dużo wartościowych wniosków.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.