Arche: Ponad 319 mln zł przychodu z hoteli w 2023 r.

Udostępnij artykuł

Spółka poinformowała o wstępnych wynikach operacyjnych osiągniętych w biegłym roku. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 710 157 701,41 zł, z czego 319 894 890,46 zł stanowiły przychody z usług świadczonych przez hotele. Zysk ze sprzedaży został wypracowany na poziomie 85 411 043,38 zł.

Władysław Grochowski - prezes Zarządu Grupy Arche

2023 rok był dla nas udany także pod kątem zakupów. Udało nam się sfinalizować umowę na warszawski Fort Szczęśliwice, gdzie na przestrzeni kilku lat powstanie największy na Mazowszu kompleks hotelowo – kongresowy. Wygraliśmy także przetarg na zakup Starej Olejarni w Szczecinie, która po rewitalizacji będzie równie imponującym obiektem co wielokrotnie nagrodzona Cukrownia w Żninie – powiedział pod koniec ub.r. rozmowie z nami Władysław Grochowski, prezes zarządu Arche.

Nie udałoby się nam dalej inwestować gdyby nie rekordowe wyniki i to zarówno przychodów jak i zysków w całej Grupie. Bardzo się cieszę, że znacząca grupa Klientów wybiera Hotele Arche do organizacji prywatnych wyjazdów, a także dużych konferencji i eventów. Stale rośnie nam także liczba chętnych do inwestowania w zabytki, którzy decydują się na Arche z uwagi na bezpieczeństwo współpracy i wysokie miesięczne wypłaty zysków – dodał.

ŚWIAT HOTELI – LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Świat Hoteli listopad-grudzień

O Arche

Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych jest w przygotowaniu lub w budowie. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. W połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Arche Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne.

Arche to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 11 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej. Przez co pod koniec ub.r. otrzymała jedno z najważniejszych wyróżnień na świecie — prestiżową Nagrodę Nansena, przyznawaną przez Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców.

Źródło: Infosfera.pl, Świat Hoteli

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.02.2024
Aktualizacja: 20.02.2024