Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie*.
W związku ze Światowym Dniem Mycia Rąk, przypadającym 15
października, Essity publikuje nowe fakty dotyczące higieny dłoni. Tematem
przewodnik tegorocznej edycji jest „Higiena dla wszystkich” – hasło nie mogło
być bardziej aktualne. COVID-19 ma istotny wpływ na zmianę naszych zachowań. Z
przeprowadzonego w lipcu tego roku globalnego badania wynika, że dwie trzecie
ankietowanych zmieniło sposób mycia rąk, a 75 procent twierdzi, że myje je
częściej.
Ale czy to wystarczy?
Dla kogo myjesz swoje ręce?
77 procent ankietowanych przyznaje, że robi to z myślą o swoim zdrowiu. Z badania wynika również, że większość z nas myje ręce dopiero po wykonaniu jakiejś czynności – np. 78 procent osób po wizycie w miejscu publicznym, podczas gdy tylko 38 procent przed udaniem się do danego miejsca. To pokazuje, że ludzie nie są świadomi, że mając brudne dłonie jednocześnie narażają innych.
Pomimo ogromnej solidarności z osobami pracującymi podczas pandemii na pierwszej linii frontu, wyniki ankiety wskazują, że moglibyśmy zrobić więcej dla innych w kwestii mycia rąk. Higiena jest kluczowym sposobem, dzięki któremu możemy mieć wpływ na zdrowie społeczeństwa. Mam nadzieję, że nawyk częstszego mycia rąk zostanie z nami także po zakończeniu pandemii – mówi dr Carolyn Berland, Global Brand Innovation Manager, Essity Professional Hygiene.
Higiena rąk ma wpływ na reputację firmy w nowej rzeczywistości
COVID-19 zmienił standardy higieny. 6 na 10 respondentów zwiększyło swoje oczekiwania dotyczące czystości w restauracjach i kawiarniach. Tyle samo osób deklaruje, że wiedza na temat szczegółów higieny rąk w miejscach publicznych sprawia, że czują się bezpieczniej. 81 procent respondentów oczekuje teraz lepszych warunków higienicznych w toaletach publicznych**.
Dla firm, które chcą ponownie przyciągnąć ludzi, procedury higieny rąk, dostęp do produktów higienicznych i komunikacja dotycząca działań wykonywanych w celu zapobiegania zakażeniom mają kluczowe znaczenie. Ci, którym się to powiedzie, wyjdą z pandemii silniejsi – mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity Professional Hygiene.
Marka Tork chce zainspirować wszystkich – od właścicieli firm po pracowników, od uczniów po rodziców – do mycia rąk nie tylko po to, aby chronili siebie, ale także po to, by inni w ich otoczeniu czuli się bezpiecznie i byli zdrowi.
Temu niezwykle ważnemu tematowi poświęcony jest podcast Power of Hands, w którym dr Carolyn Berland mówi o tym, jak bardzo potrzebne są dobre nawyki w zakresie higieny rąk, a także używanie mydła zamiast środków odkażających. Podcastu można wysłuchać tutaj.
Dowiedz się więcej o tym, jak produkty Tork zapewniają nowe standardy higieny tutaj.
* http://reports.essity.com/2020-21/essentials-initiative-survey/
** Badanie 2020 przeprowadzone przez United Minds we współpracy z CINT w kwietniu 2020 roku. Badaniem objęto siedem rynków: Wielką Brytanię, USA, Chiny, Niemcy, Francję, Hiszpanię i Szwecję. Łącznie było 7067 ankietowanych.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.