Do #WzywamyPosiłki dołączają kolejne marki

Udostępnij artykuł
Dostarczyć posiłki personelowi medycznemu walczącemu z pandemią koronawirusa – taka misja przyświeca obywatelskiej inicjatywie, która w wystartowała w całej Polsce. W akcji, na zasadach pro bono, udział biorą sieci restauracji, firmy cateringowe, producenci żywności i napojów oraz kilkadziesiąt mniejszych podmiotów z branży gastronomicznej. W pierwszych godzinach działania dostarczono już 2417 posiłków, aktualnie ta liczba przekroczyła 10 tys.

Do akcji dołączyli m.in. : Makarun Kraków, Salti Restauracja Pizzeria, Smaq – Smaczna kuchnia, Szkatuła, TASCA Ruczajnik, Zielony Talerzyk , Hortex, Berlin Döner Kebap, MANGO MAMA, Gospoda Kruszyna, Bombardino Botanik, IncognitO, Koper Włoski, Restauracja Legendy Miasta, Ikea.

Inicjatywa #WzywamyPosiłki zrodziła się z chęci okazania wdzięczności i wsparcia pracownikom służby zdrowia, którzy walczą na pierwszej linii z pandemią koronawirusa.  Informacje o sytuacji wyczerpanego personelu medycznego w krajach, które wcześniej doświadczyły pandemii zainspirowały organizatorów do stworzenia ogólnopolskiej akcji wspierającej polski personel medyczny. #WzywamyPosiłki łączy potrzebujących z tymi, którzy chcą pomóc. Organizatorzy weryfikują stan zapotrzebowania na żywność i napoje w poszczególnych placówkach i wysyłają posiłki tam, gdzie rzeczywiście ktoś na nie czeka.  Dostawy obejmują szpitale, stacje pogotowia i laboratoria diagnostyczne – codziennie dołączają kolejne miejsca.

Akcja rozpoczęła się w piątek 13 marca od zamieszczonego na Facebooku posta na prywatnym profilu z apelem o zorganizowanie wsparcia dla personelu szpitalnego. W ciągu 3 dni od publikacji, wydarzenia nabrały zawrotnego tempa.  W weekend powstał sztab organizacyjny, a już w poniedziałek do #WzywamyPosiłki zaczeli dołączać mali i duzi partnerzy, którzy pro bono dostarczają posiłki i swoje produkty do szpitali.  W gronie partnerów strategicznych są już: AmRest – operator sieci restauracji KFC, Pizza Hut, Burger King i kawiarni Starbucks, Costa Coffee, McDonald’s, catering dietetyczny Maczfit, RedBull. Na wezwanie odpowiedzieli także lokalni przedsiębiorcy – na dziś chęć przystąpienia do akcji zdeklarowało ponad 100 firm z całej Polski; m.in Gąska, OnLemon, FitFood, 7 kuchni, FoodHarmony (woj.małopolskie); Legendy Miasta, Koper Włoski, Szkatuła, Zielony Talerzyk, Bombardino Botanik, IncognitO czy Salti Restauracja Pizzeria (woj.lubelskie).

Inicjatywa ma charakter otwarty i codziennie dołączają do niej kolejne marki i miejsca, których lista uzupełniana jest na bieżąco na stronie www i w mediach społecznościowych.

Do akcji już dołączyła też Szlachetna Paczka, która od 20 lat łączy Polaków w mądrym pomaganiu. Szlachetna Paczka zapewni wsparcie organizacyjne, dzięki któremu zwiększy się zasięg akcji, a specjalna zbiórka pozwoli zaangażować w działania pomocowe mały biznes gastronomiczny, który sam znalazł się w niezwykle trudnej sytuacji. Akcję #WzywamyPosiłki wesprzeć będzie mógł każdy bez wychodzenia z domu.

W nagłośnieniu wszystkich działań pomaga Facebook Company który także został oficjalnym partnerem inicjatywy.

Za #WzywamyPosiłki stoi grupa osób, które zorganizowały się za pomocą social mediów. Sztab główny w ciągu kilku godzin, spontanicznie stworzyli ludzie związani zawodowo z produkcją koncertów, eventów i komunikacją marketingową z Warszawy i Krakowa. Po kilku dniach intensywnych działań grupa liczy już kilkadziesiąt osób na terenie całej polski.  Wszyscy działają charytatywnie.

Partnerzy strategiczni:

Ogólnopolskie sieci gastronomiczne AmRest (KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, Costa Coffee, McDonald’s; catering dietetyczny Maczfit, RedBull, oraz dziesiątki lokalnych partnerów m.in Gąska, OnLemon FitFood, 7 kuchni, FoodHarmony (woj.małopolskie); Legendy Miasta, Koper Włoski, Szkatuła, Zielony Talerzyk, Bombardino Botanik, IncognitO czy Salti Restauracja Pizzeria (woj.lubelskie)

Partner komunikacyjny: Facebook Company

Partner społeczny: Szlachetna Paczka

Inicjatywa ma charakter otwarty, na bieżąco dołączają do niej kolejne podmioty. Aktualna lista Partnerów oraz inne aktualności znajdują się na stronie www.wzywamyposilki.pl

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.03.2020
Aktualizacja: 23.03.2020