Galeria Mazovia z nową strefą food court

Udostępnij artykuł
Z końcem czerwca, największe centrum handlowe w Płocku, oficjalnie wzbogaciło się o zmodernizowaną strefę restauracyjną – Przystań Smaku. Motywem przewodnim food courtu jest wioślarstwo, rozwijające się w Płocku od 130 lat.

Zmodernizowana strefa gastronomiczna znajduje się na 1. piętrze galerii i zajmuje powierzchnię blisko 1000 m kw. Wystrój nowego food courtu jest inspirowany Płockim Towarzystwem Wioślarskim, jednym z najstarszych klubów w Polsce. Do dekoracji przestrzeni, która przywodzi na myśl hangar na łodzie, zostały wykorzystane oryginalne łódki, wiosła, boje, liny i inne elementy związane ze sportem, jakim jest wioślarstwo. Meble zostały wykonane z litego drewna, które stosuje się do budowy łodzi. Cała przestrzeń wyraźnie nawiązuje do Płocka i przepływającej przez miasto rzeki.

– Dzięki wygodnym siedziskom imitującym łodzie i małe statki, które można spotkać na rzece, strefa restauracyjna jest idealną przestrzenią do relaksu oraz spotkań w gronie rodziny i przyjaciół, a także miejscem na biznesowe lunche – mówi Izabela Tucholska-Oleszczuk, dyrektor Galerii Mazovia.

W nowej przestrzeni zwiększono ilość miejsc siedzących prawie dwukrotnie. Obecnie strefa pomieści blisko 300 gości.

Projekt nowego food courtu przygotowała pracownia architektoniczna vsf-creative, która specjalizuje się w dziedzinie architektury tworzonej dla potrzeb handlu i stref restauracyjnych.  Architekci zdobyli doświadczenie projektując galerie handlowe o różnej wielkości w rejonie Centralnej i Wschodniej Europy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RG2019banner.png

Odpowiedź na trendy i oczekiwania konsumentów

Według raportu „Food & beverage in a shopping centre”, przygotowanego przez CBRE, aż dwie trzecie ankietowanych przyznało, że oferta gastronomiczna jest ważna przy wyborze centrum handlowego, w którym zrobią zakupy. Jedzenie poza domem nie jest już modą, czy wyznacznikiem statusu społecznego – konsumenci chcą spożywać posiłki w restauracjach i kawiarniach.

– Blisko 70 proc. Polaków przyznaje, że spontanicznie korzysta z oferty restauracyjnej w trakcie wizyty w centrum handlowym – mówi Izabela Tucholska-Oleszczuk, dyrektor Galerii Mazovia – Jedzenie staje się istotną częścią naszych zakupów, dlatego ważne jest, aby centra handlowe zapewniały przestrzeń do spożywania posiłków, która jest przyjazna, nowoczesna i estetyczna. Podążając za potrzebami konsumentów, stworzyliśmy takie miejsce w Galerii Mazovia, łącząc najbogatszą ofertę gastronomiczną w Płocku z oryginalnym wnętrzem.

Oficjalne otwarcie

22 czerwca Galeria Mazovia zorganizowała oficjalne otwarcie strefy restauracyjnej, podczas którego można było wygrać vouchery na obiad w wybranych lokalach oraz wziąć udział w zabawach i konkursach. Gościem specjalnymi był kucharz Tomasz Jakubiak oraz food stylistka i szefowa kuchni Anna Marciniak, którzy przeprowadzili warsztaty kulinarne dla dzieci i dorosłych oraz udzielali porad dotyczących zdrowego i zarazem pysznego jedzenia.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W trosce o środowisko

Nowością w strefie restauracyjnej jest możliwość skorzystania z ekologicznych naczyń oraz sztućców.

– Temat ochrony środowiska i ekologii jest jednym z najczęściej podejmowanych w mediach tradycyjnych oraz w social mediach. Również klienci galerii handlowych oczekują, że w trakcie zakupów będą mogli postępować zgodnie z ekologicznym trendem – tłumaczy Izabela Tucholska-Oleszczuk, dyrektor Galerii Mazovia – Galeria Mazovia zapewnia ekologiczne, biodegradowalne sztućce i naczynia, dzięki którym ograniczamy zużycie plastiku.

Pizza, kebab, a może sushi?

Food court Galerii Mazovia posiada najbogatszą ofertę gastronomiczną w Płocku. W strefie restauracyjnej Przystań Smaku zlokalizowanych jest osiem lokali: Grand Kebab, Guty, KFC, Makarun, Piano Express, Pizza Hut Express, Palm Smoothie Bar i Solo Pizza. Pozostałe restauracje i kawiarnie: Karczma pod Strzechą, Inari Sushi, Cafe Zielona Agrafka oraz Carte D’Or znajdują się w pasażu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.07.2019
Aktualizacja: 04.07.2019