Green Caffè Nero w zakończenie roku szkolnego wesprze Ukraińskie dzieci

Udostępnij artykuł

24 czerwca – od każdej zakupionej kawy lub herbaty (w wersji klasycznej lub mrożonej) Green Caffè Nero przekaże 2 zł. Cała kwota zostanie podwojona przez Fundację Caffè Nero. Zebrane w ten sposób środki zostaną przekazane bezpośrednio i w całości na rzecz czterech organizacji aktywnie działających na rzecz Ukraińskich dzieci. 

Green Caffè Nero i cała grupa międzynarodowa Caffè Nero postanowiły aktywnie włączyć się w niesienie pomocy ofiarom okrucieństw wojny w Ukrainie. Najlepszą formą takiej pomocy jest zbieranie, a także przekazywanie pieniędzy, które zostaną efektywnie użyte na pomoc humanitarną poszkodowanym w Ukrainie. Dlatego sieć utworzyła Ukraiński Fundusz Pomocy. W składzie komitetu jest ośmiu członków zespołu z Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii, w tym prezes Green Caffè Nero Adam Ringer, a także prezes Caffè Nero Group Gerry Ford.

Pomoc dla czterech organizacji

Nie chcemy, by wojna, która dzieje się tuż za naszą granicą, spowszedniała. Pomoc musi dalej płynąć. Naszym pragnieniem jest, aby fundusze bezpośrednio, bez zbędnych kosztów administracyjnych i biurokratycznych, wpływały na polepszenie życia poszkodowanych. Dzięki podwojeniu kwoty przez Caffè Nero Foundation, każda kawa i herbata kupiona tego dnia to 4 zł przekazane organizacjom, które realnie wpływają na dobrostan Ukraińskich dzieci – mówi Adam Ringer.

Ukraiński Fundusz Pomocy wybrał  cztery organizacje niosące pomoc ukraińskim dzieciom:

Poza Polską, Ukraiński Fundusz Pomocy Caffè Nero działa w krajach, w których operuje sieć kawiarni. To jest w Wielkiej Brytanii, Irlandii, również Turcji, USA i w Szwecji. W każdym z krajów zostały podjęte inne akcje, by wesprzeć te same organizacje.

Do tej pory pracownicy Green Caffè Nero podjęli szereg inicjatyw oddolnych. Wielu z nich brało udział w wolontariacie, zorganizowali również zbiórkę żywności i innych artykułów pierwszej potrzeby. Ponadto, Bariści  oddawali swoje napiwki. Zebrane w ten sposób środki, blisko 35 tys. zł, zasiliły konto Polskiej Akcji Humanitarnej.

SWEETS & COFFEE wydanie pierwsze 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 22.06.2022
Aktualizacja: 22.06.2022