Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z klientów Transgourmet Foodservice jest Grupa Secret Garden, sieć kantyn działająca w Wielkopolsce. O wyzwaniach stojących przed branżą gastronomiczną i roli stabilnego dostawcy produktów w prowadzeniu biznesu rozmawiamy z Łukaszem Pelowskim, dyrektorem generalnym Secret Garden.
Działacie na rynku już od wielu lat, jak wspominacie swoje początki?
Powstanie Secret Garden to odpowiedź na nasze osobiste marzenia o własnej restauracji. Stworzyliśmy koncept modelu biznesowego oparty na wcześniejszych doświadczeniach z prowadzenia działalności gospodarczej. Badaliśmy działania konkurencji, a także opracowaliśmy odpowiednie menu. Ważne było też dla nas zaprojektowanie kantyny jako miejsca relaksu i odpoczynku dla pracowników.
Wiedziałem, że chce stworzyć biznes, który da się skalować, dlatego zastosowaliśmy podejście systemowe, co pozwoliło na oferowanie go w przyszłości w formie franczyzy.
W jaki sposób firma dba o jakość swoich składników i receptur, aby zapewnić klientom zdrowe posiłki?
W naszym zespole posiadamy dwóch dyplomowanych dietetyków oraz kilku szefów kuchni z wieloletnim doświadczeniem. Dla zapewnienia najwyższej jakości surowców dbamy o wybór dostawców zgodnie z rygorystycznymi kryteriami, a każdą dostawę weryfikuje nasz doświadczony pracownik – zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym.
Jakie wyzwania przed branżą gastronomiczną stawiają obecne czasy?
Współczesny rynek może przynieść pewne trudności, ale także szanse rozwoju. Choć recesja jest przewidywana na rynku polskim, wiele firm sieciowych z pozytywnymi przepływami pieniężnymi i niskim zadłużeniem może przetrwać i rozwijać się w tym trudnym okresie. Ponadto, uważam, że małe biznesy rodzinne prowadzone z pasją i oferujące wysoką jakość obsługi i produktów mają szansę na przetrwanie i utrzymanie swojej pozycji na gastronomicznej mapie Polski. Firmy świadczące usługi cateringowe dla dzieci również mogą być w dobrym położeniu. W Polsce brakuje dużego operatora tego typu usług, co stwarza szansę na konsolidację dla zagranicznych przedsiębiorców lub inwestorów finansowych. Rynek cateringów dietetycznych również jest rozdrobniony, co stwarza szansę na zakup dla liderów wspartych kapitałem np. inwestora finansowego. Wszystko to pokazuje, że choć branża gastronomiczna staje przed pewnymi wyzwaniami, to także może mieć pewne szanse na rozwój i przetrwanie w trudnym okresie.
Jaki jest Wasz sposób na optymalizację kosztów w branży gastronomicznej?
Teraz optymalizacja jest kluczowa, dlatego podejmujemy działania, aby zminimalizować koszty naszej działalności. Przede wszystkim, prowadzimy negocjacje z dostawcami i dążymy do osiągnięcia jak najlepszych warunków cenowych. Korzystamy również z nowoczesnego oprogramowania do zarządzania produkcją (ACS), co pozwala na lepszą kontrolę kosztów i wydajności naszych procesów. Nasza współpraca z Transgourmet Foodservice jest dobrym przykładem realizacji naszych zamierzeń – jako partnerzy działamy zgodnie z najwyższymi standardami, co przekłada się na oszczędności dla naszych Klientów i stabilność dla naszej działalności.
Jaka jest rola Transgourmet Foodservice w Waszym biznesie? Co cenicie najbardziej w tej współpracy?
To nasz kluczowy i największy dostawca, który odgrywa bardzo ważną rolę w naszym biznesie. Dzięki stałemu i niezawodnemu zaopatrzeniu w produkty spożywcze możemy zapewnić stabilność oraz bezpieczeństwo naszym Klientom. Współpraca z Transgourmet Foodservice pozwala nam również na elastyczność w doborze produktów oraz konkurencyjne ceny. Cenimy sobie ich profesjonalizm, wysoką jakość produktów oraz szybkie i terminowe dostawy. Ponadto zawsze możemy liczyć na indywidualną opiekę i dopasowanie się do naszych potrzeb.
Co stanowi największe wyzwanie w zakresie komponowania posiłków w ramach pakietów dla firm? Jakie potrawy są najchętniej wybierane?
Utrzymanie niskich kosztów produkcji oraz konkurowanie z innymi podmiotami, takimi jak sieci convenience czy aplikacje mobile pośredniczące w dostarczaniu posiłków. To bardzo wpływa na obecną sytuację na rynku gastronomicznym. W tym kontekście staramy się spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających Klientów, oferując dania kuchni polskiej, które nadal są popularne i lubiane.
W naszej ofercie znajdują się m.in. klasyczne dania mięsne, jak karkówka czy schab, ale również różnorodne potrawy wegetariańskie, zupy oraz przystawki. Najchętniej wybierane potrawy w ramach pakietów dla firm to zazwyczaj te, które są dobrze znane, takie jak kotlet schabowy, ziemniaki, surówka z marchwi i jabłek. Jednocześnie staramy się wprowadzać nowe, innowacyjne dania, aby zaspokoić zróżnicowane gusta naszych klientów.
Tekst powstał we współpracy z Selgros Cash & Carry.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec-kwiecień 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.