Krowarzywa wprowadza roślinne nuggetsy do oferty

Udostępnij artykuł

Kwiecień był miesiącem premiery roślinnej ryby w formie Fisz&Czips. Fiszex Burger, początkowo planowany jako limitowany Smak Miesiąca, na prośby gości będzie dostępny również w ofercie restauracji w maju. W tym miesiącu oprócz premierowego greckiego kebabex souvlaki (kebab z fetexem, sosem tzatziki i frytkami) w stałej ofercie Krowarzywa pojawią się roślinne nuggetsy.

W końcu Krowa i Kurczak to znana para, nie mogło więc jej zabraknąć i w lokalach roślinnej sieci restauracji Krowarzywa. Od ponad dziewięciu lat Krowarzywa serwuje burgery, dzięki którym na talerz nie trafiło ok. 2 tys. krów. Teraz, choć symbolicznie, sieć chce ratować także kurczaki, dlatego do swojej oferty wprowadza roślinne nuggetsy, czyli roślinnego kurczaka.

Roślinne nuggetsy to pozornie prosty produkt. Jednak wymagał sporo czasu na opracowanie i dopracowanie. Jako składniki bazowe wybraliśmy białko grochu oraz białko pszenne, z dużą przewagą tego pierwszego. Konieczne było sięgnięcie po odpowiednie aromaty, żeby zbliżyć się do tradycyjnego odpowiednika. Zastosowaliśmy też wiele różnych przypraw. Staraliśmy się jednak wybierać takie surowce, które mają dobry skład. Chcieliśmy mieć produkt oryginalny, nasz. I udało się, mam nadzieję, że będą smakowaćmówi Kornel Kisała, szef kuchni Krowarzywa.

Roślinne nuggetsy w Krowarzywa

Panierowane kawałki roślinnego kurczaka z sosem do wyboru dostępne są w dwóch wielkościach: 5 szt. (+mały sos), 8 szt. (+duży sos). Od 1 maja roślinne nuggetsy dostępne są w restauracjach Krowarzywa zarówno w lokalach, jak i w dostawie, we wszystkich 19 restauracjach sieci.

W maju roślinne nuggetsy dostępne są również w formie Burgera i Wrapa jako majowy Smak Miesiąca pod nazwą Cziken Burger (dostępny w Vegan Brioszce, bułce pełnoziarnistej, wrapie, sałatce oraz w zestawach).

Krowarzywa to pierwsza polska sieć roślinnych restauracji. Zrodziła się z pasji dwóch przyjaciół: Krzysztofa i Huberta, którzy wymarzyli sobie miejsce, w którym mogliby jeść pysznie i szybko, ale jednocześnie odpowiedzialnie, zdrowo i etycznie. Krowarzywa wystartowała w marcu 2013 r. Dziś to już 19 lokali w 10 miastach całej Polski, kolejne pozycje w menu i ciągle rozrastająca się społeczność miłośników tego w pełni roślinnego konceptu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.05.2022
Aktualizacja: 04.05.2022