Łukasz Konieczny, Stock Polska: Elastyczność i dostosowanie do nowych realiów

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Rok 2020 zmienił wszystko. Firmy alkoholowe, a wśród nich Stock Polska, stanęły przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Jednak to co początkowo wydawało się tragedią, okazało się w naszym wypadku czynnikiem, który jeszcze bardziej zdeterminował i pchnął w kierunku nowoczesnych, i niestandardowych kroków – mówi Łukasz Konieczny, dyrektor ds. rozwoju rynku i sprzedaży specjalistycznej Stock Polska w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Ponad 10 miesięcy ograniczeń, a także zerowe przychody z segmentu HoReCa, zmusiły nas nie tylko do głębokiej analizy sytuacji bieżącej, ale również do stworzenia kilku możliwych scenariuszy „postcovidowych”. Naturalnie jeszcze bardziej zintensyfikowaliśmy naszą obecność w internecie. Promocje, szkolenia i komunikacja  w kanałach social media, stała się w najważniejszą formą kontaktu z klientem i konsumentami. Podczas pierwszego lockdownu uruchomiliśmy platformę komunikacyjną Bar is Us.

BarIsUs.pl to aplikacja mobilna dedykowana zawodowym barmanom, stworzona z myślą „od ludzi baru, dla ludzi baru” przez Stock Polska. Dzięki platformie miksolodzy zdobywają sprawdzoną wiedzę barmańską na temat przygotowywania koktajli, ich receptur czy wzorcowej obsługi klienta. Dodatkowo przy wsparciu ambasadorów marek Stock Polska, przeprowadziliśmy setki godzin bezpłatnych szkoleń i webinarów dla naszych klientów i konsumentów. Intensywność tych działań pozwoliła nam dotrzeć do odbiorców, do których nie dotarlibyśmy w wyniku działań konwencjonalnych. To ogromna wartość dodana dla nas.

Nasi przedstawiciele handlowi pozostają w stałym kontakcie z klientami. Monitorujemy tym samym sytuacje w branży. W sezonie letnim przygotowaliśmy szereg atrakcyjnych ofert i promocji zakupowych, dedykowanych naszym produktom. Ubiegły rok i panującą pandemia odbije się znacząco na dotychczasowym kształcie tradycyjnej gastronomii. Zweryfikuje istotnie jej liczebności i co za tym idzie, wielkości biznesu oraz niewątpliwie wpłynie na zmniejszenie wydatków firm w tym kanale. Jestem jednak przekonany, że po tym okresie, gastronomia szybko wróci na tor dotychczasowego rozwoju. Ludzie są bardzo zmęczeni obecną sytuacją i niezwykle spragnieni kontaktów socjalnych, wyjść do restauracji i innych rozrywek. Jesteśmy gotowi do sezonu letniego i przygotowujemy szereg atrakcyjnych ofert handlowych oraz szeroki wachlarz angażujących aktywności konsumenckich, opartych na naszych kluczowych markach, m.in. dla: Żołądkowej Gorzkiej, Jim Beam, Stock Prosecco czy wódki Amundsen.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 30.03.2021
Aktualizacja: 30.03.2021