Małgorzata Grycan: Staramy się przygotować na różne okoliczności

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na branżę gastronomiczną, także na naszą sieć lodziarnio-kawiarni. Nie ukrywamy, że znacząco zmieniła warunki biznesowe w jakich funkcjonujemy. Był to bardzo trudny okres i jeszcze długo będziemy odczuwać skutki wprowadzanych obostrzeń. Z drugiej strony, pandemia i wprowadzane ograniczenia spowodowały, że przyspieszyliśmy pewne decyzje, takie jak otwarcie sklepu internetowego, o którym rozmawialiśmy już od dłuższego czasu. Wciąż jesteśmy na początku tej drogi – mówi Małgorzata Grycan, współwłaścicielka sieci Grycan – Lody od pokoleń w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji „Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2021”.

Dostarczamy produkty na terenie Warszawy, ale pracujemy nad rozwojem tego kanału sprzedaży. Nie chcemy jednak działać w pośpiechu, to wymaga analiz i dobrego przygotowania. Stale rozwijamy portfolio sklepu, w którym dostępne są lody tradycyjne, sorbety z owoców, lody jogurtowe czy wegańskie, a także kawa, ciasta, ciastka i torty oraz cieszące się dużą popularnością torty lodowo-bezowe. Rozbudowujemy też ofertę wegańską – oprócz lodów mamy także coraz więcej ciast, które wytwarzamy z roślinnych składników. 

Ograniczenia w funkcjonowaniu naszych lokali i brak możliwości obsługi klientów na miejscu spowodowały, że w bardzo szybkim tempie mocno rozszerzyliśmy naszą ofertę na wynos. Obecnie jest to najsilniejszy z trendów w gastronomii. Desery, ciasta i napoje, które można sprzedawać na wynos są pozycją obowiązkową w menu. Mając to na uwadze dostosowaliśmy naszą ofertę do panujących warunków. Desery lodowe to nasza specjalność, chcieliśmy, aby nasi goście mieli możliwość cieszenia się nimi także w tych trudniejszych okolicznościach, dlatego stworzyliśmy nowe propozycje dostępne w kubeczkach na wynos. Wśród nich znalazły się tam sprawdzone już i uwielbiane przez naszych gości połączenia, takie jak brownie i malina, ale też nowe, zaskakująco dobrane smaki z czekoladowymi ciasteczkami, kolorowymi cukierkami, czy z popcornem i słonym karmelem.

Mimo trudności, nie pozostaliśmy obojętni na los najbardziej potrzebujących. Wspieraliśmy akcje charytatywne, dostarczaliśmy kawę i ciastka medykom, a także kontynuowaliśmy współpracę z WOŚP.

Jeśli chodzi o przyszłość, to niestety wciąż jest niepewna. Nie wiemy, co się wydarzy jesienią, czy nie zostaną wprowadzone kolejne ograniczenia i czy jeśli to nastąpi, otrzymamy w końcu jakieś konkretne wsparcie systemowe. Staramy się w miarę możliwości przygotować na różne okoliczności – rozbudowujemy ofertę na wynos, szkolimy pracowników, przygotowujemy dla nich materiały i szkolenia, ale także analizujemy rentowność poszczególnych lokali, bo musimy dbać również o bilans ekonomiczny. Mimo trudności nie załamujemy rąk, działamy i staramy się optymistycznie patrzeć w przyszłość.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.