Manufaktura Piwa Wódki i Wina Janusza Palikota przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku amerykańskim

Udostępnij artykuł

Manufaktura Piwa Wódki i Wina zarządzana przez Janusza Palikota przy zaangażowaniu marketingowym Kuby Wojewódzkiego, rozbudowuje obecność swoich produktów poza granicami Polski. Obecnie przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na rynku amerykańskim.

Manufaktura Piwa Wódki i Wina Janusza Palikota
Manufaktura Piwa Wódki i Wina Janusza Palikota

Jednym z założeń spółki dotyczącej dystrybucji produktów Grupy Kapitałowej jest aktywna rozbudowa sprzedaży swoich alkoholi poza granicami Polski. W tym celu, między innymi powstała zawiązana przez MPWiW spółka prawa USA – Manufaktura Ameryka LLC.

Manufaktura Ameryka prowadzi działania w celu pozyskania do współpracy partnerów w zakresie dystrybucji wyselekcjonowanych produktów MPWiW na terenie Florydy, Kalifornii, Illinois oraz Nowego Jorku. Dodatkowo Spółka stworzyła własny zespół dedykowany rynkowi amerykańskiemu pod kierownictwem Toty Zoury. Zespół jest odpowiedzialny za realizację kampanii marketingowo-sprzedażowych oraz współpracę z ambasadorami marek w USA.

Wierzę, że potencjał, jaki tkwi w naszych liniach smakowych, zwłaszcza zawierających susz konopny, pozwoli nam na szybkie zdobycie serc i podniebień Amerykanów. Wiele stanów USA ma liberalne prawo związane z konopiami w żywności. Patrząc, jak to się rozwija, to w najbliższych latach możemy spodziewać się alkoholi z prawnie legalnym dodatkiem CBD czy nawet THC i my będziemy jako jedni z pierwszych na świecie do tego gotowi. Nasz sen o prawdziwym BUH-u właśnie się ziszczapowiedział Janusz Palikot, prezes MPWiW

Nowe ścieżki rozwoju

Dobiegają końca zapisy na akcje w związku z prowadzoną ofertą publiczną Akcji serii K Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA. Będą przyjmowane do wtorku 10 maja br. Zapisy na akcje serii K oferowane zarówno w Transzy Małych Inwestorów (TMI) i Transzy Dużych Inwestorów (TDI) będą przyjmowane do wtorku 10 maja br. W przypadku zapisów składanych osobiście w punkcie obsługi klienta (POK) członka konsorcjum detalicznego będzie to możliwe do godz. 17.00. Jednocześnie w przypadku zapisów składanych elektronicznie decyzję można podjąć do godz. 23.59.

Memorandum informacyjne opisuje nasz unikalny model biznesowy. Atrakcyjną i stale poszerzaną ofertę produktową cieszącą się coraz większym zainteresowaniem klientów, także poza Polską. Produkty Manufaktury zadebiutują wkrótce w USA, największym i najbardziej wartościowym rynku alkoholu na świecie. Jesteśmy już obecni z własnymi produktami na kilku rynkach europejskich i będziemy poszerzać dostępność naszych produktów w kolejnych krajach. By zaspokoić szybko rosnące potrzeby musimy zrealizować ambitny plan inwestycyjny. Przedostatni dzień zapisów na akcje naszej s

półki są dla wszystkich zainteresowanych naszą ofertą okazją do dołączenia do grona akcjonariuszy – powiedział Janusz Palikot, Prezes MPWiW.

Manufaktura Piwa Wódki i Wina została stworzona z myślą o ludziach ceniących unikalne smaki, dobrą zabawę, wysoką jakość konsumowanych alkoholi. W ostatnich tygodniach do naszej rodziny piw BUH, wódki wyBUHowej, wódki WYJEBONGO, tenczyńskich Okovit, wódek Palikot dołączyły wódka POPCORN oraz piwo MYJEBONGA. Zapraszając potencjalnych Inwestorów do zapisów na akcje chcemy podzielić się naszymi sukcesami. Razem możemy osiągnąć więcej i zdecydowanie szybciej – powiedział Tomasz Czechowski, wiceprezes MPWiW.

Poszerzenie portfolio

W ostatnich miesiącach spółka sfinalizowała połączenie ze spółką Doctor Brew. Poza tym w skład Grupy MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery. W ramach planowanej rozbudowy zdolności produkcyjnych w 2023 roku przejęta ma zostać także spółka Browar w Niechanowie (obecnie partner biznesowy MPWiW, któremu zlecana jest część produkcji). Wszystkie podmioty w Grupie MPWiW pracują na rzecz maksymalizacji i konsolidacji wyniku. Poszczególne spółki tworzą unikatowy łańcuch wartości uzupełniających się produktów, wspierany przez spójny system sprzedaży oraz marketingu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.05.2022
Aktualizacja: 10.05.2022