[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Miałem ogromną przyjemność przygotowywać komentarz do ubiegłorocznej wersji Raportu Dostawców Horeca. Pisałem wówczas: „Czy może być coś lepszego od pisania o wzrostach sprzedaży, udanych akcjach marketingowych, czy zwiększaniu udziału w rynku?”. Tymczasem minął zaledwie (a może wręcz aż…) rok od tego wydarzenia, a nasze biznesowe, gastronomiczne życie zdążyło praktycznie wywrócić się do góry nogami – mówi Marcin Wajda, dyrektor marketingu i PR Winterhalter w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.
Myślenie sprawcze, którego celem było osiąganie kolejnych sukcesów i wzrostów, zostało nagle storpedowane przez pandemię COVID-19. Plany dotyczące rozwoju dla wielu gastronomów i hotelarzy, zmieniły się w strategię walki o przetrwanie i utrzymanie się na rynku. Dla wielu niestety zakończone niepowodzeniem.
Dla Winterhalter Polska, podobnie jak dla całej branży gastronomicznej i hotelarskiej, rok 2020 był bardzo trudnym czasem. Szalejąca pandemia oraz kolejne gospodarcze zamknięcia, praktycznie odłączyły naszą branżę od możliwości pracy i zarobkowania. Sprawiły, że potrzeby związane z wymianą sprzętu zostały mocno ograniczone. Ilość i jakość wielu inwestycji również została zredukowana, co miało duże przełożenie na wyniki sprzedaży i konieczność weryfikacji planów i założeń. Co więcej, wszelkie kluczowe imprezy jak EuroGastro czy Targi Horeca w Krakowie zostały odwołane lub przeniesione. Inne słynące nie tylko z niebagatelnej zawartości merytorycznej, ale również wspaniałego networkingu, przeniosły się do internetu. Napisać, że ten rok był specyficzny, to praktycznie nie napisać nic.
Mimo zdecydowanej ekstraordynaryjności nie był to jednak rok stracony. Oczywiście wymusił na nas zarówno zmiany organizacyjne, jak i modyfikację podejścia do wielu kwestii. Z drugiej strony był owocnym czasem, Poświęcaliśmy go na planowanie życia po pandemii oraz adjustację naszych produktów i usług do zmian, jakie za sobą to życie niesie. Podczas pierwszego zamknięcia zareagowaliśmy błyskawicznie. Aby odciążyć naszych klientów, którzy zdecydowali się na długoterminowy wynajem zmywarek Winterhalter zwolniliśmy ich z opłat. Nie bacząc na to, że było to dla nas spore obciążenie. Po prostu wiedzieliśmy, że tak trzeba, aby pomóc i wesprzeć naszych gastronomicznych partnerów. W tym okresie podchodziliśmy bardzo elastycznie do wielu kwestii, szczególnie finansowych, wiedząc w jakim położeniu jest cała branża.
CAŁY KOMENTARZ W PRZYGOTOWANYM PRZEZ NAS SPECJALNYM DOROCZNYM RAPORCIE – ZACHĘCAMY DO LEKTURY!
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.