Marta Diop o działaniach Sodexo w obliczu COVID-19

Komentuje: Marta Diop, Segment Director IFM Poland Sodexo
Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa odcisnęła piętno na branży gastronomicznej. Z uwagą monitorujemy rynkową sytuację, projektując rozwiązania adresujące potrzeby naszych klientów i konsumentów. Z jeszcze większą starannością kierujemy się naszą dewizą, jaką jest bezpieczeństwo – nasze, jak i wszystkich tych, których jakość życia poprawiamy naszymi usługami.

Dla firmy Sodexo, która od ponad 25 lat świadczy usługi żywieniowe w Polsce, pandemia to wydarzenie bezprecedensowe. Jak bowiem w obliczu takich zmiennych utrzymać ciągłość biznesu, zarządzając 55 restauracjami pracowniczymi i świadcząc usługi cateringowe klasy premium? Tak, jak i wcześniej – w „normalnych” warunkach – tak i teraz z uwagą monitorujemy rynkową sytuację, projektując rozwiązania adresujące potrzeby naszych klientów i konsumentów. Z jeszcze większą starannością kierujemy się naszą dewizą, jaką jest bezpieczeństwo – nasze, jak i wszystkich tych, których jakość życia poprawiamy naszymi usługami. 

Ograniczenie pracy restauracji, ale nie ograniczenie pracy człowieka

Prowadzimy restauracje pracownicze w biurowcach, fabrykach i innych nieruchomościach naszych klientów. Od początku epidemii koronawirusa, w ścisłym dialogu i porozumieniu z nimi, opracowywaliśmy plan działania naszych lokali. Niezwłocznie proaktywnie wdrożyliśmy rygorystyczne normy bezpieczeństwa i higieny pracy, a także bezpieczeństwa żywności. Część z lokali tymczasowo zamknęliśmy bądź zawęziliśmy wymiar ich funkcjonowania.

Warto w tym miejscu podkreślić, iż pracownicy nie stracili pracy w związku z tymi decyzjami. Zaoferowaliśmy im pełne przygotowanie do świadczenia innych usług, korzystając z tego, że nasze portfolio usług jest bardzo zróżnicowane. To otworzyło przed nimi szanse na rozwój zawodowy i dało możliwość czynnego współtworzenia nowych ofert. Bardziej niż kiedykolwiek, w tak specyficznych warunkach, stawiamy na nasz najcenniejszy zasób – naszych pracowników.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Prestiżowa Wielkanoc z dostawą do domu

Sodexo do tej pory nie świadczyło usługi cateringu z dowozem do domu. Polegaliśmy na wypracowanym przez lata modelu biznesowym zakładającą świadczenie usług żywieniowych on-site. Dynamika sytuacji związanej z COVID-19 wywarła presję zmodyfikowania kształtu oferty. Dzięki pracy całego zespołu Sodexo Polska w kilka dni byliśmy gotowi do realizacji cateringu z dowozem.

Dostawcą wielkanocnych przysmaków stały się wybrane nasze restauracje pracownicze w dużych miastach w Polsce (tj. w Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi). W stolicy natomiast zaproponowaliśmy catering premium od Sodexo Prestige, pod którym to szyldem od lat jesteśmy wyłącznym operatorem gastronomicznym na PGE Narodowym w Warszawie.
Dzięki nadzwyczajnej mobilizacji udało się zrealizować setki przedświątecznych zamówień na rzecz naszych obecnych klientów, jak i niezależnych konsumentów. Zostaliśmy docenieni przede wszystkim za wyjątkowe bezpieczeństwo procesu przygotowywania i dowozu, jak i – tradycyjnie – za smak, wysoką jakość i atrakcyjność dań.

Poświąteczne plany

Dotychczasowe powodzenie w efektywnym zarządzeniu sytuacją COVID-19 spowodowało, że otworzyliśmy się na nowe kierunki rozwoju naszych usług cateringowych. Tuż po świętach uruchomiliśmy nowe usługi dla naszych klientów. Za pośrednictwem dedykowanej platformy online mogą oni zamawiać zarówno catering, jak i skorzystać ze sklepiku i nabyć artykuły spożywcze pierwszej potrzeby. W Warszawie dodatkowo Sodexo Prestige proponuje spędzić majówkowy weekend, jak i każdy kolejny, pod znakiem najlepszego smaku. Oferta dań premium od naszych Szefów Kuchni będzie wzbogacona o dania w formacie „Ready To Cook”. Będą to zestawy, dzięki którym domowy obiad stanie się okazją do wspólnej rodzinnej zabawy w gotowanie – np. przygotowywanie pizzy.   

Wierzymy, że korzystanie ze wsparcia dobrze znanego dostawcy, na preferencyjnych warunkach i z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa, będzie dla naszych klientów realnym ułatwieniem i korzyścią. Chcemy oferować im to, czego potrzebują, to, na czym najlepiej się znamy – w najprostszy i najbezpieczniejszy możliwy sposób. Tę elastyczność i zdroworozsądkowość postrzegamy jako naszą wartość dodaną.

Co przyniesie przyszłość?

Pytanie o przyszłość zadają sobie teraz chyba wszyscy, a pokusa, by prognozować rozwój wypadków w wielu branżach  jest duża. W obliczu tylu nieprzewidzianych i zmiennych okoliczności stawiamy na realizm, baczną obserwację, szybkość i elastyczność działania. Dążymy do pełnego wykorzystania naszego zróżnicowanego portfolio usług (jesteśmy krajowym liderem usług żywieniowych, ale także liderem w dziedzinie kompleksowej obsługi nieruchomości).  Czerpiemy wiedzę i inspirację z obserwacji poczynań całej Grupy Sodexo (działającej w 66 krajach na świecie). Z jeszcze większą mocą doceniamy to, co od zawsze jest w naszym DNA, a w obecnej sytuacji sprawdza się doskonale: przywiązanie do szeroko pojmowanego bezpieczeństwa, bycie blisko naszych klientów i partnerów, zespołowe działanie w duchu rozwoju i poprawy jakości życia.  

Od momentu powstania firmy w 1966 r. pojęcie jakości życia się zmieniało, ale to, co pozwoliło Sodexo zdobyć i tyle lat utrzymać pozycję światowego lidera, to właśnie wsłuchiwanie się w aktualne potrzeby odbiorców w kontekście ówczesnej rzeczywistości. Wierzymy, że i tym razem ta próba dla wszystkich biznesów w Polsce i na świecie zakończy się dla nas sukcesem.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.