[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Nasze relacje z dostawcami w zasadzie nie uległy zmianie w porównaniu z latami ubiegłymi. Ponieważ jako jeden z nielicznych podmiotów w branży gastronomicznej, nie odnotowaliśmy spadku obrotów. Wręcz przeciwnie zwiększyły się one znacząco. Sieć wzbogaciła się też o 12 nowych punktów – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci niecukierni Fit Cake w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Zabezpieczyliśmy się tylko przed wahaniami cen towarów, kontraktując dużą ilość towaru na potrzeby wszystkich franczyzobiorców. Uzyskaliśmy też gwarancję, że dopóki nie wyczerpiemy naszej puli zamówienia, koszty zakupu nie wzrosną. Był to dobry ruch. Ponieważ na przykład na przełomie września i października 2020 roku dało się zauważyć na rynku deficyt mleka kokosowego. Jest bardzo ważnym składnikiem fit słodyczy i dużo zużywamy go w naszej produkcji. Nas to jednak nie dotknęło i mieliśmy zapewnioną płynność dostaw.
Nie szukaliśmy też nowych dostawców ani nie negocjowaliśmy specjalnych, kryzysowych cen. Staramy się, by Fit Cake był dobrym partnerem biznesowym i na dobre i na złe czasy. Tak naprawdę znajdujemy się aktualnie w znakomitej kondycji finansowej i nie chcieliśmy wykorzystywać sytuacji. Poza tym, dostawców w fit sektorze oferujących wysokojakościowy produkt, nie jest tak wielu na polskim rynku, a nam zależy na dobrej współpracy z nimi, na utrzymaniu sprawdzonych kontaktów.
Sektor fit, słodycze bez cukru, produkty wege, bez glutenu, bez laktozy, żywność funkcjonalna – to wszystko już od jakiegoś czasu jest na wznoszącej fali. W ostatnim roku w Polsce dało się zaobserwować jeszcze większe zainteresowanie zdrową żywnością. Powodem, oczywiście jest to, że ma ona duży wpływ na odporność organizmu, co w tych czasach nie jest bez znaczenia. Spodziewam się więc w przyszłym roku spektakularnych wzrostów zarówno u dostawców, jak i wytwórców fit produktów. Oczywiście w najkorzystniejszej sytuacji będą ci, którzy byli na rynku pierwsi, osiągnęli już pewną renomę, tak jak nasza sieć.
Jak bardzo eko czy fit trend ten przybiera na znaczeniu można też zaobserwować na przykładzie najpopularniejszych fast foodów. Oto wymieniają słodzone gazowane napoje na wodę, wprowadzają sałatki, wege dania itd. Jeśli miałbym prognozować, to o ile w latach 2016 – 2020 rynek fit produktów rósł w tempie 8- 12 proc. w skali roku, to w 2021 roku skok będzie o co najmniej 20 proc. Konsumenci chcą jakościowej, zbilansowanej żywności, a my bardzo się z tego cieszymy, bo mamy swój udział w wypromowaniu mody na nią i jesteśmy pewni, że wszystkim wyjdzie ona na zdrowie.
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.