Raport Food Delivery: 97 proc. ankietowanych w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem

Udostępnij artykuł
Błyskawicznie popularyzuje się np. trend dark kitchen. Firma Rebel Tang łączy gastronomię z nowoczesnymi technologiami, tworząc sieć wirtualnych restauracji. Postanowiła zgłębić internetowe dane na temat jedzenia z dowozem w raporcie #FoodDelivery2020.

Internet to najlepszy barometr nastrojów społecznych, wobec czego za pośrednictwem narzędzi analitycznych, badających wypowiedzi i wyszukiwania internautów (takich jak SentiOne czy Google Trends) firma Rebel Tang, przeanalizowała rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci w 2020 roku. Sprawdzono między innymi, jak często wspominano o dostawach z restauracji, o których aplikacjach do zamawiania jedzenia dyskutowano najczęściej, które dania są dla zamawiających w sieci najatrakcyjniejsze oraz jakie błędy popełniają restauracje podczas dowozu dań klientom. Analiza wykazała pewne tendencje, ale też pozwoliła zebrać rozmaite ciekawostki, jak choćby takie, że Polacy nie zamawiają śniadań z dowozem, a najczęściej decydują się na gotowe dania w piątki i to niekoniecznie z restauracji w których już kiedyś jedli.

Zdecydowaliśmy się na opracowanie raportu, ponieważ jesteśmy przekonani, że to dane napędzają dziś przedsiębiorców. Mamy świadomość, że rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40 proc. rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt trwającej epidemii koronawirusa, która napędza cały rynek dostaw online, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii. Mając na uwadze powyższe, postanowiliśmy sprawdzić, jak polscy internauci dyskutowali o dostawach restauracyjnych, na jakich platformach najchętniej dzielili się wrażeniami i na co narzekają. Analiza wydała nam się na tyle interesująca, że postanowiliśmy podzielić się jej wynikami z rynkiemopowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Pełna, obszerna analiza dostępna jest w raporcie pod linkiem: fooddelivery2020.rebeltang.com

Z punktu widzenia lokali gastronomicznych nie sposób bagatelizować internetowych trendów. Zwłaszcza w czasach gdy 72 proc. użytkowników sieci deklaruje, że ma w smartfonie przynajmniej jedną aplikację do zamawiania jedzenia.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać
się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 15.02.2021
Aktualizacja: 15.02.2021