Restauracja z kuchnią roślinną zawita do Gemini Park Tychy

Udostępnij artykuł
Gemini Park Tychy wzbogaca swoja ofertę gastronomiczną. We wrześniu do grona najemców galerii dołączy restauracja Mihiderka.

Więcej nowych smaków w Gemini Park Tychy. Oferta gastronomiczna galerii, licząca sobie dziś 11 lokali, we wrześniu wzbogaci się o kolejną restaurację, która zajmie 75 m kw. Nowym najemcą została Mihiderka, mająca w swoim menu wyłącznie kuchnię roślinną. Będzie to pierwsza restauracja sieci w Tychach.

– Rozwijamy, ale i dywersyfikujemy ofertę gastronomiczną Gemini Park. Jest to odpowiedź na zmieniające się gusta klientów. Tworząc nasz restauracyjno-kawiarniany tenant-mix staramy się, aby każdy klient znalazł w nim coś dla siebie. Mamy przy tym na uwadze panujące trendy na rynku retail oraz oczekiwania klientów  – mówi Daniel Słuchocki, Head of Lease w Gemini Holding. – Otwarcie Mihiderki to ukłon w kierunku osób, które są na diecie wegańskiej i wegetariańskiej lub z jakiegoś powodu, np. zdrowotnego, unikają dań mięsnych. Tym samym wypełniamy lukę w naszej ofercie. Dzięki nowej restauracji, żaden z naszych klientów nie poczuje się wykluczony z oferty gastronomicznej. Co więcej, każdy z odwiedzających zyska nowe miejsce, do którego warto zajrzeć w porze lunchu – dodaje.

Mihiderka ma dziś w Polsce dziewięć restauracji. Na samym Śląsku jest ich pięć, ta w Tychach jest szóstą . W ofercie lokalu można znaleźć dania wyłącznie kuchni roślinnej (wegańskiej i wegetariańskiej). – Oferta restauracji to 100 proc. roślinne menu. Wszystkie dania, które podajemy, są zrobione bez użycia składników odzwierzęcych. Naszą misją jest pokazywanie gościom, że można jeść pyszne, różnorodnie i do syta bez mięsa, ryb, jaj, czy nabiału – mówi Dorota Krysińska, współzałożyciel marki Mihiderka.

– Wierzymy, że są to składniki, których jako społeczeństwo powinniśmy jeść coraz mniej z przyczyn środowiskowych czy zdrowotnych. Dodatkowo nie smażymy niczego, nawet półproduktów, na głębokim tłuszczu, korzystamy z warzyw, owoców czy ziaren aby zagęszczać zupy czy dodawać smaku i charakterystycznego koloru naszym bułkom. Nasze dania obiadowe są tak przemyślane, aby stanowiły pełnowartościowy posiłek, z odpowiednią ilością białka i błonnika – mówi.

W menu goście lokalu znajdą kilka wariantów burgerów, zupy podawane z krakersami z ziaren i płatków owsianych, dania obiadowe takie jak gulasze inspirowane kuchniami świata, zupy z bogactwem dodatków w stylu azjatyckim czy  tzw. „miski” z hummusem i sezonowymi dodatkami. Lokal ma także ofertę dla amatorów słodyczy. Ponadto w menu znajdziemy świeżo przygotowane soki  i koktajle. Mihiderka współpracuje też z producentem napoju Bombilla, czyli orzeźwiających napojów na bazie yerba mate, słodzonych sokiem owocowym.

– Tyskie menu będzie takie samo, jak w innych lokalizacjach w centrach czy galeriach handlowych. To celowa decyzja, mająca na celu wygodę naszych gości. Wiedzą, czego się spodziewać, mogą liczyć na ten sam standard czy ofertę. Lokalizacja w samej galerii jest bardzo atrakcyjna, nasz lokal znajduje się niedaleko wejścia z parkingu, dlatego można na przykład z łatwością odebrać zamówione wcześniej jedzenie i szybko wrócić z kolacją do domu – mówi Krysińska.

Nowe kuchnie to znak czasów

Jak podkreśla Słuchocki, otwarcie Mihiderki to znak czasów. – Polacy coraz częściej sięgają po dania kuchni roślinnej. Restauracje wegańskie i wegetariańskie również cieszą się rosnąca popularnością. Dlatego naturalnym krokiem jest ich obecność także pod dachem centrum handlowego. To ważny element rozwoju zarówno samej oferty gastronomicznej, jaki strefy food court. To również istotny element wzmacniający nasze pozycjonowanie jako galerii rodzinnej, czyli dla każdego – mówi Słuchocki.

Oferta gastronomiczna Gemini Park Tychy rozwija się od jego otwarcia w marcu 2018 roku. Dziś można w niej znaleźć restauracje: KFC, McDonald’s, Companeros, Olimp, Thai Express oraz City Kebab. W galerii działają także kawiarnie Cafe de Grano, Lodomania, Grycan, a także cukiernia Wisienka na torcie oraz stoiska Crazy Bubble i Palm Smoothie Bar. Lokali ma być więcej. Zapewnić ma to rozbudowa galerii o ok. 6,5 tys. m kw. Ta ma ruszyć w tym roku.

– W planach mamy dalszy rozwój oferty gastronomicznej. Zależy nam zarówno na zróżnicowaniu oferty, jak i formatów. Obok popularnych u nas lokali fast casual, chcemy w przyszłości postawić na lokale casual dining z obsługą kelnerską, tym samym stworzyć najatrakcyjniejszą ofertę leisure&activity, w której można będzie znaleźć ciekawe lokale oraz rozrywkę  – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ-WRZESIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Gemini Park przyjazne gastronomii

Jak podkreśla przedstawicielka holdingu, Gemini Park to idealny partner dla restauracji. – Galeria od otwarcia w marcu 2018 roku notuje rosnącą liczę klientów. Także pierwsze porównania rok do roku wskazują nawet dwucyfrowe wzrosty footfall. Rosną także obroty naszych najemców, w tym w segmencie gastronomicznym. Dużym potencjałem dla inwestora jest także to, jak obiekt został spozycjonowany – mówi Malcharek. – Gemini Park wybierają dziś przede wszystkim rodziny. Wpływ na to ma zarówno nasza strategia komercjalizacji, jak i aktywność marketingowa. W efekcie, odwiedzają nas nie tylko mieszkańcy Tychów i powiatu tyskiego, ale także kilkudziesięciu ościennych miejscowości, z Pszczyną, Bieruniem, Oświęcimiem, Lędzinami i południem Katowic na czele. Tworzy to restauracjom niezwykle atrakcyjny rynek do zagospodarowania – mówi.

Nie bez znaczenia są także planowane inwestycje Gemini Park. Dzięki rozbudowie galeria przekształcona zostanie w centrum handlowo-rozrywkowe. Co za tym idzie po raz kolejny zyska na atrakcyjności. Sama oferta zostanie uzupełniona o wielosalowe, nowoczesne kino. W planach jest także rozbudowa obecnego food court. Nie są to jednak jedyne elementy, które decydują o atrakcyjności.

– Jednym z kluczowych jest położenie galerii. Gemini Park znajduje się w bezpośrednim sąsiedzie trasy DK1 łączącej Śląsk z Podbeskidziem, przez co staje się coraz popularniejszym miejscem przystankowym. Obiekt położony jest zaledwie 3,5 km od centrum Tychów. Znajduje się także pośrodku największych osiedli mieszkaniowych w mieście. Ponadto Gemini Park ulokowany jest w bezpośredni sąsiedztwie popularnych obiektów handlowych – Obi, Media Markt i Tesco, tworząc razem z nimi handlowe Power Center – wylicza Malcharek.

Ten potencjał doceniła też Mihiderka. – Nasza marka jest już dobrze rozpoznawana na Śląsku, mamy wielu stałych klientów, którzy poruszają się po całym regionie i sygnalizowali, że Tychy to dobry kierunek dla naszego dalszego rozwoju. Zresztą nawet tyszanie, którzy znają nas raczej dzięki reklamie szeptanej czy mediom społecznościowym, komunikują zainteresowanie naszą obecnością w ich mieście. Dzięki temu myślimy, że możemy od początku liczyć na wizyty wynikające ze znajomości naszej marki i pozytywnego postrzegania naszego jedzenia – mówi Dorota Krysińska, współzałożyciel marki.

– Samo Gemini Park wydaje nam się być położone w dogodnym dla klientów miejscu. Z jednej strony jest to miejsce, w którym mieszańcy Tychów już często bywają, załatwiając inne sprawy. Z drugiej strony, centrum położone jest niedaleko autostrady A4, dlatego również podróżujący z dalszych zakątków będą mogli do nas wygodnie podjechać. Nasz lokal w Częstochowie również zlokalizowany jest w takim przelotowym miejscu i wiemy, że część gości to podróżujący z Warszawy czy nawet Gdańska. Liczymy, że ucieszą się z możliwości zawitania do nas na dalszym etapie podróży – dodaje.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.09.2019
Aktualizacja: 23.09.2019