Rewolucja w recepturze Pizza Hut

Udostępnij artykuł
Pizza Hut wprowadziła do oferty nowe ręcznie wyrabiane ciasto na zakwasie w stylu San Francisco, które debiutuje w restauracjach na terenie całego kraju. Przepis został opracowany przez zespół szefów kuchni, naukowców i ekspertów z całego świata, w tym z Polski.

Rzemieślnicza pizza zdobywa rynek

Pomysł stworzenia kompletnie nowego stylu ciasta do pizzy pojawił się w Pizza Hut ponad dwa lata temu. Bezpośrednim powodem były liczne badania konsumenckie, które wskazywały na spore zainteresowanie segmentem pizzy rzemieślniczej, tworzonej na ręcznie wyrabianym cieście na zakwasie. Wpisując się w ten trend, Pizza Hut sięgnęła do tradycji wypieków na zakwasie typowej dla San Francisco. Międzynarodowemu zespołowi pracującemu w siedzibie firmy w Dallas udało się opracować przepis zapewniający właściwą dla rzemieślniczej pizzy chrupkość i lekkość.

Polska w awangardzie

Z okazji premiery ciasta San Francisco Pizza Hut przygotowała również nowe kompozycje smakowe: Kurczę, ale Boczek (z szarpanym kurczakiem, boczkiem i świeżą mozzarellą), Przewołowe BBQ (z szarpaną wołowiną, czerwoną cebulą, pomidorkami koktajlowymi i sosem BBQ) i Vege Mania (ze świeżym szpinakiem, serem Grana Padano i grillowanymi warzywami).

Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym wprowadzony został nowy rodzaj ciasta do pizzy w stylu San Francisco.

W wielu restauracjach Pizza Hut w Polsce goście mogą sami obserwować proces ręcznego rozciągania ciasta i robienia pizzy z dodatkiem wybranych przez siebie składników.

 MAGIEL, CZYLI W OGNIU PYTAŃ NOWOŚCI GASTRONOMICZNYCH
Karol Okrasa, szef kuchni Platter by Karol Okrasa, Hotel InterContinental Warszawa

 

– Wprowadzenie nowego ciasta w stylu San Francisco do oferty poprzedziliśmy szeroko zakrojonymi badaniami konsumenckimi. W efekcie postawiliśmy na pizzę na bazie rzemieślniczego, ręcznie wyrabianego, lekkiego I chrupiącego ciasta, które swą kruchość zawdzięcza dodatkowi mąki ryżowej, zaś lekkość I smak – wykorzystaniu zakwasu. To obecnie jedna z flagowych pozycji w naszych restauracjach – mówi Agnieszka Skarul, Head of Pizza Hut Marketing Poland.

Działalność operacyjna Pizza Hut w Polsce jest prowadzona przez AmRest Holdings, partnera franczyzowego firmy.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.04.2019
Aktualizacja: 26.04.2019