Roślinny Produkt Roku 2021- ruszyło głosowanie

Udostępnij artykuł
Trwa czwarta edycja plebiscytu organizowanego przez działaczy kampanii RoślinnieJemy. Głosowanie na: najlepszy roślinny produkt, najlepszy roślinny debiut gastronomiczny, najlepszą nową markę roślinną oraz roślinny Game Changer 2021 roku (czyli marki, które w istotny sposób wpłynęły na zmiany na rynku produktów roślinnych w Polsce) potrwa do 16 stycznia.

Plebiscyt obejmuje sześć kategorii – konsumenci i konsumentki mogą głosować na swoich faworytów w czterech z nich, a zwycięzców dwóch pozostałych wybierze jury. Wśród nominowanych produktów są m.in. wegański Kit Kat, Rośl-Inne kabanosy piri-piri Tarczyńskiego, Roślinna Kaszanka z Dobrej Kalorii czy linia gotowych dań roślinnych Żabki Plant-Hunter.

Podobnie jak w poprzednim roku jedną z kategorii ocenianych przez jury jest Najlepszy roślinny produkt 2021 roku dla profesjonalistów – nagroda Chefs for Change.

Kończący się rok obfitował w roślinne debiuty – pojawiło się więcej alternatyw mięsa i nabiału, w tym zamienniki dla ryb i jaj, które były dotychczas trudno dostępne w sprzedaży. Cieszy również fakt, że na rynku jest coraz więcej roślinnych wersji tradycyjnych polskich produktów takich jak: kaszanka, kiełbasa krakowska czy podsuszana. Między innymi dzięki takim innowacjom roślinne produkty stają się coraz bardziej atrakcyjne dla masowego konsumenta mówi Maciej Otrębski, strategic partnership manager kampanii RoślinnieJemy.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE listopad 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Coraz więcej konsumentów decyduje się jeść mniej białka pochodzenia zwierzęcego na rzecz tego roślinnego. Jak wskazuje Mintel na podstawie danych z września 2021 roku, już 25 proc. osób ogranicza spożywanie mięsa w diecie na co dzień. Ponadto 16 proc. Polek i Polaków deklaruje zamiar zredukowania ilości produktów odzwierzęcych lub ich wyeliminowania z diety w nadchodzących 12 miesiącach.

Wraz z nowymi produktami i rosnącą popularnością diety roślinnej wzrasta zakres działań marketingowych w tym obszarze. W tym roku nową kategorią w plebiscycie jest Najlepsza roślinna strategia marketingowa 2021 roku, która ma na celu wyróżnienie działań komunikacyjno-marketingowych, które odznaczyły się wyjątkową kreatywnością, dotarły do licznego grona odbiorców i przyczyniły się do popularyzacji bardziej roślinnego odżywiania. Na Roślinny Produkt 2021 Roku można głosować na stronie: roslinniejemy.org/roslinny-produkt-roku-2021. Wyniki Plebiscytu zostaną ogłoszone podczas oficjalnej gali 10 lutego.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 21.12.2021
Aktualizacja: 21.12.2021