Rozwiązania samoobsługowe odpowiedzią na automatyzację sprzedaży w gastronomii

Udostępnij artykuł
Jak przyspieszyć obsługę, zwiększyć rotację stolików i jednocześnie powiększyć zyski? Każdy restaurator zadaje sobie podobne pytania. Rozwiązania, które może wprowadzić w swoim lokalu i poprawić obsługę są w zasięgu ręki – kioski samoobsługowe oraz system monitorów kuchennych KDS.

Automatyzacja sprzedaży oraz usprawnienie obsługi klientów to główne kierunki, które chcą poprawić zarządzający gastronomią. Wprowadzanie zmian jest podyktowane minimalizacją kosztów, lepszą efektywnością personelu, jak i trudną sytuacją na rynku pracy.

Czym są kioski samoobsługowe?

Kiosk samoobsługowy to w pełni funkcjonalne stanowisko sprzedażowe POS, które umożliwia Klientom samodzielne składanie zamówień oraz dokonywanie płatności. Na dotykowym ekranie kiosku można przedstawić całą ofertę restauracji z podziałem na poszczególne kategorie (np. dania, napoje, desery). Zaprezentowane menu może występować w różnych wersjach językowych, dzięki czemu unikamy nieporozumień komunikacyjnych z Gościem. Klient wybiera to, co chce zamówić (ma również możliwość modyfikowania składników), a następnie dokonuje płatności za pomocą terminala płatniczego w kiosku lub korzysta z opcji płatności przy kasie. Po dokonaniu płatności otrzymuje odpowiedni numer zamówienia i oczekuje na wezwanie ze strony obsługi.

Aby usprawnić proces sprzedaży i wydania zamówienia, powyższe rozwiązanie warto uzupełnić o systemem obsługi kolejki, zwany KDS Order Number.

Organizacja kolejki, poza automatyzacją składania zamówień przez kioski, przyczynia się do znacznego podniesienia komfortu w lokalu. Klienci widzą na monitorze co dzieje się z ich zamówieniem (w przygotowaniu) i są wzywani po odbiór. Tego typu rozwiązanie eliminuje pomyłki, gdy kilka osób zamówiło to samo danie oraz redukuje głośne komunikaty z kuchni i od obsługi.

Jak to działa? Krok po kroku:

Krok 1
Klient składa zamówienie i dokonuje płatności na kiosku samoobsługowym (gotówką lub kartą płatniczą)

Krok 2
Zamówienie jest przekazane do kuchni i pojawia się automatycznie w systemie KDS

Krok 3
Kucharz informuje obsługę lokalu, że danie jest gotowe (odpowiedni komunikat pojawia się na stanowisku POS)

Krok 4
Danie jest odbierane z kuchni

Krok 5
Obsługa oznacza danie jako gotowe do odbioru, na KDS Order Number pojawia się komunikat dla klienta

Krok 6
Poinformowany gość odbiera zamówienie

To jeden z prostszych wariantów systemu automatyzującego sprzedaż w gastronomii. Taki rodzaj obsługi można wzbogacić również o systemy przywoławcze (LRS), system lokalizacji stolików (Table Tracker) czy też dedykowane aplikacje mobilne (Qiki). Bardziej zaawansowany proces zredukuje czas oczekiwania na gotowe zamówienie, a tym samym zwiększy rotację stolików.

Co więcej rozwiązania samoobsługowe są również dodatkową powierzchnią reklamową, która pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych. Na monitorze kiosku można umieścić informacje o aktualnych promocjach bądź akcjach specjalnych, np. Tylko dziś -20 proc. na wszystkie desery.

Restauratorzy powinni pamiętać, że jesteśmy producentem kiosków samoobsługowych, dzięki czemu możemy dostosować to rozwiązanie do indywidualnych potrzeb. Zarówno od strony wizualnej (kolor, rozmiar, montaż), jak i technicznej (np. moduły kart lojalnościowych, terminale płatnicze).

Sprawdź, jak to działa: Rozwiązania samoobsługowe – rodzina Gastro

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 26.03.2019
Aktualizacja: 26.03.2019