Rusza akcja Circle K „Pyszna kawa z mocą pomagania”

Udostępnij artykuł

Od ponad 13 lat Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę za sprawą telefonu zaufania, dostępnym pod bezpłatnym numerem 116 111, udziela psychologicznego wsparcia dzieciom i młodzieży oraz razem ze służbami ratunkowymi podejmuje interwencje ratujące zdrowie lub życie najmłodszych. W ramach akcji „Pyszna kawa z mocą pomagania” sieć stacji paliw Circle K przekaże organizacji 10 proc. zysku ze sprzedaży kawy z kartą programu Extra na poczet dalszej stabilnej przyszłości telefonu zaufania.

Sieć stacji paliw Circle K po raz kolejny przekaże darowiznę na wsparcie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Utrzymanie linii 116 111 stanowi jedno z kluczowych działań pomocowych Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, a jego dalsza realizacja wymaga stabilności finansowej w długofalowej perspektywie. W ramach akcji „Pyszna kawa z mocą pomagania” Circle K Polska przekaże 10 proc. zysku ze sprzedaży kawy z kartą programu Extra w okresie 21 grudnia 2022 r. – 20 lutego 2023 r.

Działalność telefonu zaufania 116 111 jest nam szczególnie bliska. Już kolejny raz uruchamiamy akcję „Pyszna kawa z mocą pomagania”, aby wesprzeć Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Szczególnie w tym wymagającym czasie nie chcemy pozwolić na to, aby dzieci i młodzież w kryzysie nie otrzymały specjalistycznej pomocy. W ostatnich miesiącach doszły kolejne powody, które mogą negatywnie wpływać na ich dobrostan – trudna sytuacja gospodarcza czy strach i niepokój związany z wojną w Ukrainie. Nie zniknęły też problemy napotykane w życiu codziennym, w szkole czy w domu rodzinnym. W Circle K stawiamy sobie za cel, aby wspierać inicjatywy, które służą tym najbardziej potrzebującym. Bez zaangażowania biznesu takie akcje pomocowe jak telefon zaufania FDDS nie mogą sprawnie funkcjonować, dlatego podjęliśmy decyzję o przekazaniu części zysku ze sprzedaży kawy na stacjach Circle Kmówi Rafał Droździak, szef marketingu i komunikacji w Circle K Polska. 

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od ponad 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym, zapewniając im oraz ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Jednym z działań Fundacji jest obsługa ogólnopolskiego, anonimowego, bezpłatnego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż., który działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i jest obsługiwany przez około 60 wykwalifikowanych konsultantów. To numer, pod który mogą się zgłosić w potrzebie najmłodsi i porozmawiać o doskwierających im problemach napotykanych w szkole czy w domu rodzinnym związanych z dojrzewaniem, uczuciami, dyskryminacją czy przemocą. Dzwoniąc na telefon zaufania, mogą znaleźć profesjonalne wsparcie z zachowaniem pełnej dyskrecji. Co ważne, po wybuchu wojny w Ukrainie Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę uruchomiła również konsultacje w języku ukraińskim.

Kryzys związany z agresją Rosji na Ukrainę oraz niepewna sytuacja ekonomiczna wielu polskich rodzin odbija się również na zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży. Zapewnienie odpowiedniego wsparcia psychologicznego poprzez telefon zaufania nie byłoby możliwe bez pomocy naszych partnerów. Utrzymanie linii 116 111 przy rosnącym zapotrzebowaniu i coraz wyższych kosztach jest wielkim wyzwaniem, z którym musimy się mierzyć. Na naszą pomoc czekają dzieci z całej Polski i czasem jest to dla nich jedyna forma kontaktu ze specjalistą i szansą na pomoc i wysłuchanie, dlatego musimy walczyć o to, aby telefon zaufania nie był głuchy, kiedy tego potrzebują – mówi Anna Gierczuk, koordynatorka Programu Pomocy Telefonicznej.

W ubiegłym roku Circle K przekazało Fundacji część zysku ze sprzedaży kaw na stacjach własnych. Dzięki temu wsparciu udało się ufundować ponad 1000 godzin pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w kryzysie.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Źródło: Circle K Polska

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 21.12.2022
Aktualizacja: 21.12.2022