Selgros fundatorem Wigilii Caritas

Udostępnij artykuł
To już 16 raz, kiedy przy wigilijnym stole spotkają się samotni i potrzebujący. Współorganizatorem tego ważnego wydarzenia jest Selgros Cash&Carry, dzięki czemu może przyjąć ono charakter ogólnopolski. Firma przekazała na ten cel ponad 35 ton żywności.  Wieczerze odbędą się w największych miastach w całym kraju.

– Udział w Wigilii Caritas to już tradycja w naszej firmie. Z dużą satysfakcją obserwujemy, że dzięki naszemu zaangażowaniu, skala wydarzenia może się powiększać. Na co dzień dostarczamy produkty spożywcze do restauracji i sklepów, w tym szczególnym, świątecznym czasie chcemy się nimi podzielić również z osobami potrzebującymi w całej Polsce, trafiając do 10 tysięcy osób. W tym roku przekazaliśmy na ten szczytny cel ponad 35 ton żywności – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – GRUDZIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Akcja pod hasłem Wigilia Caritas odbędzie się 24 grudnia br. w 24 miastach Polski, m.in. w Częstochowie, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach, Białymstoku i Kielcach. Na spotkania zaproszone są osoby bezdomne, samotne i znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. To największe przedsięwzięcie wigilijne dla potrzebujących w kraju, co roku gromadzące około 10 tys. osób, które z różnych powodów nie mogą spędzić tego dnia inaczej. W przygotowanie potraw i organizację spotkań zaangażowanych zostało 2500 wolontariuszy.

– Wigilia kojarzy nam się z ciepłem, rodziną zgromadzoną wokół stołu nakrytego białym obrusem, zastawionego dwunastoma potrawami. Caritas już od wielu lat organizuje spotkania wigilijne dla wszystkich, którym brakuje bliskości, rodziny i świątecznego stołu. Wspólnota tych, którzy potrzebują i tych, którzy pomagają jest w tych dniach niezwykle cenna. Zależy nam, aby w tym wyjątkowym czasie nikt nie czuł się samotny i zapomniany – mówi ks. Krzysztof Sroka, zastępca Dyrektora Caritas Polska.

W ramach wsparcia firma Selgros Cash&Carry na potrzeby wigilii przekazała produkty niezbędne do ich przygotowania i podania. Łącznie do oddziałów Caritas z poszczególnych diecezji i archidiecezji w całej Polsce, trafiło niemal 3 tony patroszonego karpia, 1 tona śledzia, 3 tys. litrów koncentratu barszczu oraz 21 tys. litrów napojów. Ponadto, firma przekazała również naczynia, sztućce i opakowania jednorazowe oraz okolicznościowe torby na prezenty. Wszystkie produkty dostarczano z hal handlowych zlokalizowanych w miastach lub w pobliżu miejscowości w których odbywały się Wigilie Caritas.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 20.12.2018
Aktualizacja: 20.12.2018