Sodexo o zmianach na rynku gastronomicznym

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2022] Po ponad dwóch latach pandemii, z pewnością można stwierdzić, że rynek usług gastronomicznych znacząco ewoluował. Wciąż trudno mówić o stabilizacji, jednak widać wyraźnie pewne tendencje, które przeważają wśród potrzeb konsumentów. Skupiamy się na tym, aby na nie odpowiadać, ale także szerzyć pozytywny wpływ na środowisko – mówi Marta Stańczak CEO – Corporate Services Segment Poland Sodexo Polska.

Głównym ośrodkiem zainteresowania w działalności gastronomicznej Sodexo Polska są niezmiennie doświadczenia pracowników w miejscach pracy i to właśnie w tym obszarze poszukujemy rozwiązań, które przyniosą naszym gościom największa wygodę, a także różnorodność.

Obecnie formuła pracy hybrydowej cieszy się rosnącą popularnością w wielu firmach

Dlatego branża gastronomiczna również musi nadążać za tą zmianą. Jako odpowiedź na ten model, wdrażamy rozwiązania, takie jak kasy samoobsługowe czy rozbudowany self-service. Nowe technologie sprawiają, że może oferować klientom optymalizację w zakresie cateringu, a także stawiać na coraz większą różnorodność i dostępność usługi. Dzięki samoobsłudze, posiłki mogą być dostępne dla klientów niezależnie od godzin pracy restauracji. Takie rozwiązanie to również zwiększone bezpieczeństwo, bowiem nie opiera się ono na kontakcie z drugą osobą.

Justyna Kosmala współwłaścicielka Charlotte, Lupo, Wozownia w najnowszych Nowościach Gastronomicznych

Dla konsumentów niezwykle istotna jest również pewność, że żywność, którą spożywają została przygotowana w duchu troski o środowisko, na każdym etapie. Chcą wiedzieć, że ryba dostępna w menu pozyskana jest ze zrównoważonej hodowli, a warzywa na sałatkę pochodzą od lokalnego dostawcy. Rosnąca świadomość konsumencka pozostaje w zdecydowanej zgodzie z polityką zrównoważonych działań naszej firmy. Chcąc szerzyć pozytywny wpływ, dbamy o to, aby współpracować z dostawcami, którzy zapewniają dostęp do produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

To pozwala włączać do jadłospisu dania przygotowywane z użyciem sezonowych produktów. Skupiamy się także na zapewnianiu konsumentom zdrowych opcji wyboru. Oferujemy potrawy bogate w składniki roślinne, a także inne produkty zawierające składniki odżywcze. Skupiamy się również na tym, aby prowadzić biznes w duchu less waste, odpowiednio zarządzając zapasami produktów, a także ilością przygotowywanych potraw.

Elastyczność na pierwszym miejscu

Istotnym elementem naszej działalności gastronomicznej jest dbanie o różnorodność jadłospisu. Umożliwiamy naszym klientom dostęp do szerokiej gamy dań, z myślą o personalizacji menu. Każdy człowiek odżywia się w inny sposób i ma swoje własne preferencje żywieniowe, dlatego dbamy o to, aby możliwie najbardziej uwzględnić przekrój żywieniowych potrzeb konsumentów. Robimy to w oparciu o naszą ofertę EAT, która powstała przede wszystkim z myślą o zapewnieniu różnorodności i możliwości realizacji indywidualnych potrzeb klienta.

Niezmiennie kluczowym aspektem działalności w branży gastronomii w miejscu pracy pozostaje elastyczność. Niezbędna jest umiejętność reagowania na potrzeby konsumenta, a następnie znajdowania rozwiązań, aby te potrzeby spełnić. W Sodexo stale skupiamy się na poszukiwaniu najlepszych propozycji dla klientów, mając na względzie personalizację oferty, korzystanie z najnowszych technologii, a także troskę o dobrostan naszej planety i środowiska.

Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2022
>> Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 20.10.2022
Aktualizacja: 24.10.2022