Piąta edycja wydarzenia rozpocznie się 29 sierpnia i potrwa do 9 września br. Festiwal dedykowany polskiej scenie fine diningu, obejmie swoim zasięgiem sześć miast: Warszawę, Poznań, Wrocław, Kraków oraz debiutujące Łódź i Trójmiasto. Pięciodaniowe doświadczenie restauracyjne można zarezerwować w festiwalowej cenie 119 zł.
Fine Dining Week to wyjątkowe wydarzenie poświęcone sztuce restauracyjnej. Najlepsi szefowie kuchni z blisko 50. fine diningowymi restauracjami przygotują specjalne, pięciodaniowe menu degustacyjne. Lista uczestniczących restauracji dostępna jest na www.FineDiningWeek.pl.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO RESTAURATORÓW
> link do aktualnego numeru <
W letniej odsłonie Fine Dining Week biorą udział zarówno liczni debiutanci, jak i restauracje z ugruntowaną pozycją na rynku. Robert Skubisz, szef kuchni restauracji Amber Room, która zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie gości, przyznaje, że festiwal niesie szereg korzyści zarówno dla odwiedzających restaurację, jak i dla restauratorów.
– Festiwal sztuki restauracyjnej to idealny moment do zaprezentowania nowego menu, które odbiega od regularnych potraw a’la carte. Warto także wspomnieć, że ze względu na bardzo atrakcyjną cenę, docieramy do gości, którzy często dopiero zaczynają swoją przygodę z fine diningiem. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że nasze menu degustacyjne przygotowane na zimową edycję festiwalu, spotkało się z ogromnym zainteresowaniem ze strony gości, co wpłynęło na wprowadzenie dwóch festiwalowych dań do wiosennego menu a’la carte. Jako szef kuchni kładę bardzo duży nacisk na przygotowanie profesjonalnego i dobrze zaprojektowanego menu. Pracuję nie tylko nad odpowiednim doborem składników, które zaspokoją podniebienia gości, ale również nad efektem wizualnym, czyli sposobem rozmieszczenia i dekoracją potraw na talerzu. Dodatkowo, wszystkie dania są finalnie fotografowane, co zdecydowanie ułatwia gościom podjęcie decyzji co do wyboru festiwalowej restauracji – mówi Robert Skubisz.
Amber Room to jedna z restauracji, które uczestniczy w festiwalu od pierwszej edycji, ciesząc się największym zainteresowaniem ze strony gości festiwalu. W gronie uczestników po raz pierwszy znalazła się nagrodzona gwiazdką Michelin restauracja Senses. W ramach wydarzenia towarzyszącego festiwalowi, szef kuchni Andrea Camastra przygotuje wyjątkową kolację złożoną z jedenastu dań, napojów oraz odwiedzin w laboratorium kulinarnym.
Data najbliższego festiwalu, przypadająca na przełom sierpnia oraz września to doskonały pretekst do kontynuacji śródziemnomorskich wakacji za sprawą kultury aperitivo, która narodziła się we Włoszech i jest praktykowana do dziś. Koktajle, przekąski oraz wspólne rozmowy z przyjaciółmi, mają pobudzić apetyt oraz zmysły. Włoskie aperitivo to najlepszy sposób na rozpoczęcie wieczoru i odnalezienie prostej, włoskiej radości życia.
Martini, sponsor wydarzenia, to jedna z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, która niezmiennie wspiera kulturę aperitivo w każdym zakątku świata, zachęcając do wspólnej celebracji chwil festiwalowym koktajlem Martini Negroni.
W letniej edycji festiwalu zespół Fine Dining Week, we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, przygotował konkurs niespodziankę pod postacią lotu klasą biznes i kolacji w najlepszej restauracji świata, czyli Osterii Francescanie we włoskiej Modenie we współpracy z marką Grundig, której ambasadorem jest Massimo Bottura.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.