Szeroka ekspansja marki New York Pizza Department

Udostępnij artykuł
Sieć restauracji serwujących pizzę w nowojorskim stylu, z amerykańskim rozmachem podbija rynek nad Wisłą. W najbliższym czasie szykuje się do otwarcia sześciu kolejnych punktów w systemie franczyzowym. Razem z obecnymi daje to 26 pizzerii. Właściciel marki zapowiada, że to dopiero początek ekspansji.

– W piątek (8 lutego – przyp. red.) otworzyliśmy lokal w koncepcie nocnym NYPD by Night w Olsztynie. Najbliższe otwarcie planowane jest na marzec.  Następnie w planach mamy uruchomienie punktów w następujących miastach: Wasilków/Białystok – lokal z konsumpcją na miejscu, Legnica – również lokal z konsumpcją (dwupiętrowa restauracja), Kalisz i Szczecinek lokal z salami konsumpcyjnymi (Szczecinek ponad 200 mkw. na stacji benzynowej) – mówi w rozmowie z nami CEO NYPD Tomasz Jench.

W tym roku mija dekada od otwarcia pierwszej restauracji NYPD. Jej założyciele, zafascynowani pulsującym rytmem Nowego Jorku i jego kosmopolityczną kuchnią, postanowili przenieść ten klimat na drugą stronę Atlantyku. Jako danie wybrali kulinarny przebój NYC – pizzę na cienkim cieście. Koncept przyjął się nad Wisłą na tyle znakomicie, że w 2014 roku marka nawiązała współpracę z pierwszym franczyzobiorcą. O sile i skuteczności strategii rozwoju mówią same liczby. W 2016 roku liczba lokali wzrosła aż o 340 proc. Marka wzięła na cel miasta powyżej 10 tys. mieszkańców. To zagwarantowało stabilną strukturę klientów i szybki zwrot inwestycji. Restauracje średnio zyskiwały rentowność już po 2-4 miesiącach.

Elastyczna formuła to podstawa

Dało to impuls do jeszcze szybszej ekspansji. Kluczem do niej stało się pozyskanie strategicznego inwestora i przekształcenie NYPD w spółkę akcyjną. W tym momencie New York Pizza Department to 20 restauracji i sześć kolejnych, które lada moment zaczną serwować pizzę. Marka z powodzeniem szturmuje największe polskie miasta. Ma ugruntowaną pozycję m.in. w Krakowie, Katowicach, Warszawie czy Trójmieście. Znakomicie radzi sobie także w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

Filarem sukcesu jest wypracowana elastyczna oferta franczyzowa. Obecnie zakłada ona trzy modele lokali: restauracja NYPD ze stolikami, NYPD Express i  NYPD by Night, ale już wkrótce portfolio zostanie poszerzone o nowy koncept.

Strzałem w dziesiątkę okazało się wzbogacenie portfolio o format nocnej pizzerii. Szczególnie korzystne dla tego typu działalności są duże aglomeracje. Miasta które “nigdy nie śpią”. Wprost stworzone do pizzerii by night wydają się aglomeracja śląska, Kraków, Trójmiasto i stolica. To właśnie w Warszawie już wkrótce powalczą o klientów trzy lokale nocne.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Amerykański sen na wyciągnięcie ręki

Powodzeniu franczyzy sprzyja także względnie niski koszt uruchomienia pizzerii. Minimalna kwota inwestycji to zaledwie 35 tys. złotych w przypadku formuły  NYPD Express i 55 tysięcy, w przypadku regularnego lokalu ze stolikami. Franczyzobiorcy cenią sobie także wsparcie marki na wszystkich etapach współpracy. Dzięki temu z powodzeniem pizzerię prowadzą nawet osoby bez wcześniejszego doświadczenia w gastronomii. NYPD pomaga w wyborze dokładnej lokalizacji, wspiera na etapie projektowania budynku i wystroju wnętrza. W ramach partnerstwa  pomaga uzyskać certyfikaty i pozwolenia od sanepidu. Centrala marki gwarantuje cały potrzebny know-how do prowadzenia biznesu. Przekazuje wszystkie receptury na dania i atrakcyjne, preferencyjne warunki na Pyszne.pl i Pizzaportal.pl. NYPD trzyma także rękę na pulsie w newralgicznym momencie otwierania lokalu. W ramach umowy franczyzobiorca otrzymuje 3-dniowe szkolenie w centrali NYPD i prawie tygodniowy kurs na miejscu dla personelu swojej restauracji.

To co wyróżnia NYPD na tle konkurencji to prowadzone co dwa-trzy miesiące kampanie sezonowe pełne nieoczywistych i zaskakujących smaków. Franczyzobiorcy nie muszą się martwić materiałami i projektami, za nie odpowiada właściciel marki i agencja marketingowa, która przygotowuje spójne graficznie plakaty i ulotki.

Sukces mierzony nagrodami

Jakość systemu franczyzowego doceniła Polska Organizacja Franczyzodawców. Od maja 2018 NYPD jest jej pełnoprawnym członkiem. W tym elitarnym gronie znalazła się po spełnieniu rygorystycznych  wymagań z zakresu etyki biznesu i skrupulatnym audycie. Marka nie może także narzekać na brak uznania ze strony fanów pizzy. Została laureatem w plebiscycie konsumenckim portalu Pyszne.pl na najlepszą pizzę z dowozem w Bydgoszczy, a dwa lokale w Krakowie i jeden w Katowicach zostały nominowane do TOP10 najlepszych restauracji w swoim mieście.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 11.02.2019
Aktualizacja: 13.02.2019