Warszawa: Nowa piekarnia na Wilanowie

Udostępnij artykuł
Za marką Moxo Bakery stoi Michał Adam Molenda, dotychczas związany między innymi z Kuchnią Otwartą. W nowej piekarni znajdziemy chleby pszenne, pszenne z dodatkami, żytnie i razowe, bagietki oraz bułki. Oferta jest bogata także w słodkie wypieki: od drożdżówek, chałek, cinaboon po croissanty.

– Moxo Bakery otworzyliśmy w połowie stycznia. Plany o własnej piekarni chodziły nam po głowie już od około dwóch lat. Ale ostateczną decyzję podjęliśmy jadąc autem na jakieś zakupy. Stwierdziliśmy, że teraz albo nigdy. Wiedzieliśmy, że łatwo nie będzie. Ale ciągnęło nas bardzo do stworzenia czegoś od podstaw, czegoś po swojemu, czego sami byśmy oczekiwali. Jesteśmy piekarnią rzemieślniczą, często nasi klienci pytają nas co to oznacza. Więc odpowiadamy: rzemieślnictwo w naszym wypadku polega na tym, że wszystko, co robimy jest wykonane ręcznie, chleby, bułki, bagietki, drożdżówki, ciasta. Prostota w najdokładniejszym tego słowa znaczeniu. Cały proces zaczyna się najpierw w głowie. Planujemy, rozpisujemy, sprawdzamy, zamawiamy. To pierwszy etap naszej pracy. Przeprowadzamy testy. Jeśli wszystko spełnia nasze oczekiwania, otrzymuje akceptację i jest sprzedawane. Każdy najdrobniejszy szczegół musi się zgadzać – mówi w rozmowie z nami Michał Molenda.

Pieczywo wykonywane jest na naturalnych zakwasach, których piekarnia prowadzi aż pięć. Chleby nie zawierają  drożdży. Piekarnia nie bazuje też na gotowych mieszankach. Moxo Bakery znajduje się na warszawskim Wilanowie, przy ul. Hlonda 10. Otwarta jest od wtorku do piątku od 8:00 do 19:00, w soboty od 9:00 do 14:00 i w niedziele od 9:00 do 13:00.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 27.02.2019
Aktualizacja: 27.02.2019