85 tys. gości na Restaurant Week 2018

Udostępnij artykuł
W tegorocznej edycji wydarzenia kulinarnego  Restaurant Week wzięło udział 85 tysięcy gości w 36 miastach. Odwiedzili prawie 400 restauracji, pośród których zadebiutowało prawie 100 obiektów.

Festiwal najlepszych restauracji był tym razem rekordowy pod wieloma względami. Rekordowi liczby gości (aż 85 tysięcy!) towarzyszyła rekordowa liczba miast (36), dzięki debiutowi regionu Podhale, gdzie w premierowej edycji Festiwalu wzięło udział prawie dwa tysiące gości. Ogromna kampania reklamowa festiwalu, która objęła także bilboardy w największych aglomeracjach, przyniosła zaskakujące rezultaty w postaci ogromnego zainteresowania. W rezultacie stronę www.RestaurantWeek.pl, gdzie dokonuje się rezerwacji, w czasie Festiwalu odwiedzono ponad 571 tysięcy razy. Festiwalowi przybyło także 22 tysiące nowych facebookowych fanów oraz ponad 20 tysięcy nowych Kont Gościa, których liczba osiągnęła już rekordowe 158 tysięcy.

– Rosnąca popularność festiwalu to przede wszystkim zasługa restauracji, które z ogromną dbałością przyjmują festiwalowych gości. Managerowie i restauratorzy dobrze wiedzą, że zadowoleni goście nie tylko będą promować restauracje w swoich mediach społecznościowych, ale przede wszystkim do nich wrócą – podkreśla Marcin Wawrzeń, head of restaurants po stronie organizatorów Festiwalu. – Według naszych badań aż dwie trzecie restauracji uważa, że “Dzięki Festiwalowi Restauracja dociera do nowych gości, na których mi zależy”. To owi nowi, powracający goście sprawiają, że aż 87,6 proc. restauracji jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z Festiwalu.

Rekordowa w tej edycji festiwalu najlepszych restauracji okazała się też liczba Partnerów i ich zaangażowanie. Dzięki partnerstwu z globalną aplikacją muzyczną Tidal wszyscy, którzy założyli festiwalowe Konto Gościa otrzymali aż 90 darmowych dni używania aplikacji (o wartości ponad 100 zł). Dodatkowo ponad pięć tysięcy gości wzięło udział w konkursie zdjęciowym, w którym dzięki markom Grundig i LOT do wygrania były rejsy LOT-em i rezerwacje w Osteria Francescana (nr 1 restauracja świata) oraz Los Angeles, a także wysokiej jakości sprzęt AGD Grundig.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Zgodnie z tradycją Restaurant Week, wszyscy pełnoletni goście otrzymali w prezencie koktajl festiwalowy Martini Tonic, z dodatkiem toniku Kinley. W ostatniej edycji Festiwalu, wraz z koktajlami kupowanymi dodatkowo w restauracji, było to rekordowe prawie 110 tysięcy koktajli.

Tradycyjnie także Festiwalowi towarzyszył ogólnopolski Plebiscyt Gości, w którym oceniane są dania, obsługa i atmosfera. Następnie w oparciu o średnią ważoną przez liczbę gości wyłaniane są najlepsze restauracje w tym największym Plebiscycie Gości w naszym kraju. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas Wielkiej Gali Restaurant Week w Warszawie 25 maja. Poprowadzi ją Lara Gessler.  Wyjątkową trzydaniową podróż kulinarną przygotuje Andrzej Polan, a całe wydarzenie uświetni koncert Reni Jusis.

Kolejna edycja Restaurant Week już w dniach 3-17 kwietnia 2019 roku. Trwają już wcześniejsze rezerwacje zapewniające dostęp do systemu rezerwacyjnego na 24 godziny przed innymi. Organizatorzy zachęcają do zakupu rezerwacji w charakterze świątecznego prezentu. Niepowtarzalne doświadczenie restauracyjne z pewnością cieszyć się będzie rosnącym zainteresowaniem jako oznaka uczuć, jakimi darzymy naszych bliskich.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 13.11.2018
Aktualizacja: 13.11.2018