Badanie Inquiry: Zaangażowanie w akcję #WzywamyPosiłki wpływa na pozytywny odbiór marek

Udostępnij artykuł
W dobie epidemii wiele firm stara się wspomóc polską służbę zdrowia, zaopatrując lekarzy w niezbędny sprzęt, a także darmowe dostawy jedzenia. Te ostatnie często są oferowane przez sieci restauracji, a całą akcję skoordynowano pod hasłem #WzywamyPosiłki. Do tych działań włączyły się największe sieci restauracji – McDonald’s, Amrest (w tym KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks), a także wiele innych.

Akcja #WzywamyPosiłki została nagłośniona w mediach społecznościowych i spotkała się bardzo pozytywnym odzewem. Firma badawcza Inquiry sprawdziła, do jakiego stopnia przełożyło się to na opinie o sieciach restauracji i innych markach gastronomicznych w skali ogólnopolskiej. Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – jest to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe. 


W tabeli podajemy ranking pokazujący zmianę wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex w okresie 4 – 25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem trzy tygodnie wcześniej, czyli tuż przed epidemią (11 lutego – 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.

W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki.  Marka dołączyła do akcji #WzywamyPosiłki, w ramach której kilkudziesięciu pracowników restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. – Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i  dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.04.2020
Aktualizacja: 02.04.2020