Batida świętuje 30-lecie


[SPECJALNIE DLA NAS] Małżeństwo Jadwigi i Zygmunta Radziszewskich 30 lat temu postawiło krok w kształtowaniu dziedzictwa branży cukierniczej. Historia marki sięga 1990 roku i pierwszego w Warszawie konceptu, znanego pod szyldem Batida, który połączył cukiernię z piekarnią.

Gdzie i kiedy narodziła się miłość do bagietek i croissantów? Jolanta Radziszewska, córka Jadwigi i Zygmunta, przez wiele lat mieszkała w Belgii. Rodzice często odwiedzali swoją jedyną córkę a wyjazdy skupiały się wokół lokalnych smaków. Po powrocie do Warszawy, tęsknota za smakiem i zapachami świeżo wypiekanych rogalików była tak silna, że pewnego dnia mąż Jadwigi, Zygmunt zapytał: „Dlaczego mielibyśmy nie jeść takich pyszności w Warszawie?”, od myśli przeszli szybko do działania. Pierwszy lokal znajdował się przy ulicy Nowogrodzkiej – centralna lokalizacja, duże okna. Idealnie spełniał swój cel – być blisko ludzi. Blisko dużych okien postawiono piece, aby przechodnie mogli obserwować cały proces produkcji.

Z czasem do Polski wróciła Jolanta Radziszewska, aby poprowadzić Batidę wraz z mamą. Wraz z biegiem lat Jadwiga przeszła na późną emeryturę a do współprowadzenia firmy dołączyła Caroline Radziszewska – absolwentka paryskiej szkoły Le Cordon Bleu.

Kuchnia wytrawna jest prowadzona w Batidzie przez szefową kuchni Marzenę Hajn. To ona odpowiada za słynne kaczki – pieczone w całości bądź udka confit.

Historia Batidy

Rodzina Radziszewskich po ponurych czasach PRL-u, uwierzyła, że może zdobywać klientów, serwując słodki luksus w postaci wyrafinowanych francuskich wypieków i belgijskich pralin. Wykonane z najwyższej jakości surowców, sprowadzanych z Belgii, stały się ulubionym wyborem mieszkańców stolicy. Co zaczęło się jako przygoda odkrywania francuskich smaków w Zachodniej Europie, stało się enklawą cukiernictwa
nad Wisłą. To tutaj powstały pierwsze wypiekane na miejscu gorące bagietki i croissanty.

Batida w ciągu 30 lat od powstania, wyrosła na wiodący brand. Jej produkty zyskały renomę i rozpoznawalność. Premiery kolejnych są wyczekiwane i budzą apetyt na więcej. Batida to przede wszystkim rodzinna firma budowana przez trzy pokolenia i trzy wyjątkowe kobiety -Jadwigę, Jolantę i Caroline Radziszewskie.

Każda ma swoje zdanie i potrafi być nieprzejednana. To jednak nie przeszkadza im patrzeć na firmę holistycznie, w jednym kierunku. W różnicy poglądów dostrzegają siłę, która pozwala trafić w gusta kilku generacji.

Jak już wiadomo, prekursorem i kreatorem pierwotnego smaku Batidy jest belgijski mistrz cukiernictwa Jef Damme’a. Przeniósł on na polski grunt kunszt belgijskiego cukiernictwa, szkoląc i przekazując zdobyty warsztat – Mirze Boguckiej, do dziś pełniącej funkcję Head Pastry Chef. I choć niewątpliwie przejęła ona od mistrza wiele – choćby poszanowanie do naturalnych składników oraz fundamentalne zasady sztuki wysokiego cukiernictwa, na przestrzeni lat wypracowała własny styl. Kreacje Miry są oryginalne, a jej wizja spójna i odważna.

Dziś Batida to cztery flagowe butiki ze słodką i wytrawną ofertą, koncept butikowego cateringu, prężnie działająca witryna online i stale rosnący udział w rynku delivery. Marka dba o zrównoważony poziom każdego aspektu. Liczy się jakość – w produkcie, w jego wykonaniu, w designie, wystroju lokalu i indywidualnej obsłudze. Oferta oparta na potrzebie doskonałości, stała się synonimem profesjonalizmu.
Swój sukces upatruje w lojalności klientów. Wierzy, że klienci wybierają brandy, które odzwierciedlają ich własne wartości.

Z okazji obchodów jubileuszu 30-sto lecia istnienia na rynku, Batida wprowadziła do oferty limitowaną edycję deseru i zaprasza do wspólnego świętowania. Mus czekoladowy otulony ręcznie rzeźbionymi płatkami białej i mlecznej czekolady – to deser legenda, który wyznaczył początek marki. Jego receptura pozostaje niezmienna od 30 lat. Ma w sobie obiecaną słodycz czekolady. Jakość wyznacza głęboki i szlachetny smak belgijskiej czekolady od marki Barry Callebaut, złożony z trzech ziaren kakaowca
pozyskiwanych z Zachodniej Afryki. W styczniu ozdobiony jest dodatkowo pieczęcią jubileuszową.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać
się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.