McDonald’s wychodzi z Rosji

Udostępnij artykuł

Po ponad 30 latach działalności w tym kraju, McDonald’s ogłosił, że ​​opuści tamtejszy rynek i rozpoczął proces sprzedaży swojego rosyjskiego biznesu. To skutek ogłoszenia McDonald’s z 8 marca 2022 r., kiedy firma poinformowała, że tymczasowo zamyka restauracje w Rosji i wstrzymała działalność w tym kraju.

McDonald's

McDonald’s doszedł do wniosku, że dalsze posiadanie firmy w Rosji nie jest już możliwe i niezgodne z wartościami firmy.

Spółka prowadzi sprzedaż całego swojego portfela restauracji McDonald’s w Rosji lokalnemu nabywcy. Do priorytetów należy dążenie do zapewnienia pracownikom w Rosji otrzymywania wynagrodzenia do czasu zamknięcia każdej transakcji. Także zapewnienie zatrudnienia w przyszłości u każdego potencjalnego nabywcy.

Mamy długą historię ustanawiania głębokich, lokalnych korzeni. Jesteśmy wyjątkowo dumni z 62 tys. pracowników, którzy pracują w naszych restauracjach, a także z setek rosyjskich dostawców, którzy wspierają nasz biznes oraz z lokalnych franczyzobiorców. Ich oddanie i lojalność wobec McDonald’s sprawiają, że to ogłoszenie jest niezwykle trudne. Jednak jesteśmy zaangażowani w naszą globalną społeczność i musimy pozostać niezłomni w naszych wartościach. Przywiązanie do nich oznacza, że ​​nie możemy dłużej utrzymywać tam świecących łuków – powiedział prezes i dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski.

Restauracje McDonald’s na Ukrainie pozostają zamknięte. Spółka nadal wypłaca pełne pensje swoim pracownikom w tym kraju i wspiera lokalne działania humanitarne prowadzone przez Fundację Ronalda McDonalda. W całej Europie McDonald’s wspiera ukraińskich uchodźców poprzez darowizny żywności, mieszkania i zatrudnienie.

Źródło: Biuro Prasowe McDonald’s

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 18.05.2022
Aktualizacja: 18.05.2022