Prawie 90 tys. gości podczas wiosennej edycji Restaurant Week

Mimo pandemii, było to tylko 2,5 proc. mniej niż rok temu. 348 najlepszych restauracji z 14 regionów, 269 tys. wydanych dań i ponad 100 tys. koktajli festiwalowych. Padło wiele rekordów, w tym liczby odwiedzających restauracje – w rzeszowskim Patio przez 2,5 tygodnia pojawiło się aż 2 781 festiwalowych gości.

Festiwal odbył się pod hasłem #WiwatGoście #WiwatRestauracje, świętując w ten sposób tak liczny powrót gości do restauracji. Wraz z powrotem życia restauracyjnego goście nie zawiedli i tłumnie wzięli udział w Restaurant Week. Festiwal cieszył się tak ogromnym zainteresowaniem,
że organizatorzy postanowili przedłużyć czas jego trwania o tydzień. Wzięło w nim udział 89 917 gości oraz 348 restauracji (w tym 131 debiutujących) z 14 regionów – m.in.: z Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Warszawy, Poznania, Łodzi, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa oraz regionów Silesii, Lubelskiego i Podhala. Warto podkreślić, że w wyniku pandemii w tej edycji Festiwalu było aż 15 dni mniej na rezerwację. Mimo to Gości w czasie Festiwalu było tylko 2,5 proc. mniej niż rok temu.

W tej edycji został pobity także rekord wizyt w restauracji. Najwięcej, bo aż 2 781 gości odwiedziło rzeszowską restaurację Patio, ogromnym powodzeniem cieszyły się także: warszawski Syreni Śpiew Koneser (1 250 gości), katowickie ISTO (1 241 gości), czy wrocławski OVO Bar & Restaurant (1 031 gości).

Każdy otrzymał trzy dania + prezenty od sponsorów: Martni Fiero & Kinley Tonic i butelkę Coca-Coli
w cenie 49 zł od osoby (dodatkowo w promocji BLIK jeszcze 10 zł taniej za rezerwację). Goście mogli wybierać spośród blisko 700 specjalnie skomponowanych menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, rybnej, wegańskiej. W ciągu 19 festiwalowych dni wydano 269 751 tys. dań, min.100 tys. koktajli
i min. 85 tys. butelek Coca Cola.

Wyłonionych zostało także 21 zwycięzców festiwalowych konkursów, którzy otrzymali atrakcyjne nagrody, wśród nich: 2-osobowe rezerwacje na Restaurant Week i Fine Dining Week, oraz nagrody główne: Kulinarny Weekend w SHERATON WARSZAWA by Chef Marcin Sasin oraz Kolację
i nocleg w ART HOTEL 4* WROCŁAW by Chef Grzegorz Pomietło.

Festiwalowa frekwencja zaskoczyła wszystkich. Pokazuje nie tylko jak bardzo Goście tęsknili za restauracjami – mówią Maciek Żakowski i Paweł Światczyński, organizatorzy festiwalu Restaurant Week. – W imieniu najlepszych polskich restauracji ogromnie dziękujemy Gościom, Partnerom i Ambasadorom Restaurant Week, którzy pomogli w organizacji tej największej kampanii powrotu do restauracji – dodają.

Kolejna edycja Restaurant Week odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada 2020 roku. Na stronie www.RestaurantWeek.pl dostępne są już wcześniejsze rezerwacje zapewniające dostęp do systemu rezerwacyjnego na 24 godziny przed innymi.

Już wkrótce wystartuje także festiwal Fine Dining Week, który potrwa od 26 sierpnia do 13 września. Na ten Festiwal w ramach podziękowania Goście Restaurant Week otrzymali niższą o 10 zł cenę. Od sierpnia Restaurant Week Polska zaprasza także do RestaurantClub. To pierwsza tak szeroka platforma jednocząca uczestników polskiej niezależnej sceny restauracyjnej: restauracje i gości, umożliwiająca odkrywanie restauracji i rezerwowanie online przez cały rok.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.