SCM o trendach w gastronomii hotelowej

Udostępnij artykuł
Prognozując trendy na najbliższy rok, należy zwrócić uwagę na powody, dla których Polacy korzystają z usług restauracji i hoteli: poszukiwanie nowych smaków, brak czasu na gotowanie, wybór jedzenia bio i eko, poszukiwanie comfort food. Coraz większą uwagę przykładamy również do tak zwanej etykiety produktu, czyli zwracamy uwagę na jego skład, naturalność, użyte składniki i ich pochodzenie – mówi specjalnie dla redakcji czasopisma Świat Hoteli Michał Błasiak, brand ambassador Monin i Vitamix (SCM).

Niewątpliwie jednym z ważniejszych trendów będzie też zero waste. Branża hotelarska doskonale wie, jaką wagę ludzie przykładają do żywności. Hotele chcąc być jeszcze bardziej konkurencyjnymi, prześcigają się w propozycjach – od klasycznej śniadaniowej jajecznicy aż po gofry, racuchy czy omlety przygotowywane na życzenie i na oczach gościa, czyli live cooking. Z uwagi na ciągły pośpiech i intensywny tryb życia aktualnie na topie są „koktajle zielone”, czyli takie, w których wykorzystujemy ziarna zdrowych zbóż, rośliny strączkowe, warzywa, owoce. Największą ich zaletą jest szybkość przygotowania. Idealnie dobrane składniki koktajlu potrafią zastąpić nam tradycyjne jajka czy owsiankę, dostarczyć energię i nasycić do następnego posiłku. Nie wystarczy zmiksować same owoce z kefirem czy wodą. Należy dostarczyć organizmowi mnóstwo błonnika i kwasów omega-3, które dostarczą energię. Blender jest najważniejszym urządzeniem podczas przygotowywania „zielonego koktajlu”. Podczas blenderowania łączymy wszystkie składniki, rozdrabniamy je oraz napowietrzamy. Do przygotowania tej kategorii napoju idealnie sprawdza się Vitamix. Jest to marka produkująca profesjonalne blendery – w całości w USA – z komponentów najwyższej jakości. Blendery Vitamix mogą zostać wykorzystane zarówno do przygotowania „zielonego koktajlu”, jak i smoothie, świeżego gęstego soku, mrożonego jogurtu czy smakowej wody. W przypadku smoothie możemy wykorzystać gotowy produkt w postaci One Step Smoothie Monin o smaku truskawkowym lub mango – wystarczy szklankę/ kubek uzupełnić kostkami lodu i wypełnić ją smoothie Monin z kartonika i zblenderować. Do przygotowania mrożonego jogurtu możemy wykorzystać bazę jogurtową Monin – wystarczy do blendera wlać 150 ml mleka, dodać 30 g bazy jogurtowej Monin i np. 30 ml Puree Jagodowego Monin, aby uzyskać mrożony jogurt jagodowy, który możemy zaserwować w postaci granoli – wystarczy dodać mussli.

Fresh i fit – te dwa słowa to kolejne ważne aspekty w hotelu. Goście coraz intensywniej szukają alternatyw dla zwykłego mleka, bitej śmietany, cukru. A hotel szuka produktów dzięki którym będzie mógł spełnić ich oczekiwania i jednocześnie czymś zaskoczyć. Świetnym rozwiązaniem może być tutaj mleko spieniane na zimno, które uzyskuje konsystencję niemalże bitej śmietany czy budyniu. Firma Vitamix oferuje specjalny dzbanek/pojemnik – Aerating Cointainer, który służy właśnie do spieniania mleka na zimno. Personel musi tylko dopilnować, aby mleko było dobrze schłodzone (do temperatury 3-4 stopni C), resztę zrobi blender Vitamix.

ŚWIAT HOTELI – LUTY / MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Doskonałym elementem, który wpisuje się w kanon zero waste, są kubeczki waflowe z czekoladą, które zastępują nam papierowe kubki do kawy na wynos – po jej wypiciu możemy zjeść nasz kubek nie pozostawiając żadnych odpadów. U dystrybutorów produktów Monin dostępne są dwa rodzaje kubeczków – z białą i ciemną czekoladą. Dzięki takim kubeczkom nasza kawa nabiera nawet bardziej charakteru deseru niż zwykłej kawy.

Wspaniałym dodatkiem do gofrów, racuchów czy naleśników serwowanych na śniadaniach mogą być puree/musy owocowe i warzywne Monin. Możemy tu wybierać spośród 18 smaków owocowych takich jak np. truskawka, malina, gruszka czy banan, a także od tego roku możemy skorzystać z dwóch puree/ musów warzywnych – marchewkowego i buraczanego, które doskonale uzupełniają ofertę musów owocowych, wpisując się w obecne światowe trendy, w których warzywa odgrywają coraz większą rolę. Musy te są w 100 proc. naturalne, pozbawione sztucznych barwników czy konserwantów, więc idealnie wpisują się w trend naturalności i bio.

Musy/puree mogą też być doskonałym wykończeniem naszych deserów/monoporcji – wystarczy do musu czekoladowego, panna cotty czy crème brule dodać 15-20 ml wybranego puree Monin żeby wzbogacić i urozmaicić nasz deser.

Jako słodki dodatek i dopełnienie naszych potraw możemy wykorzystać sosy Monin takie jak sos z czekolady ciemnej lub mlecznej, bardzo popularny w ostatnim czasie sos słony karmel czy biała czekolada. Są one nie tylko alternatywą dla kremów czekoladowych i orzechowych – możemy ich użyć jako uzupełnienie naszych deserów czy dań.

Musimy również pamiętać, aby naszą ofertę uzupełnić w odpowiednie napoje. Nie wystarczy podać kawę czy herbatę. Goście hotelowi często oczekują produktów świeżych i naturalnych takich jak wyciskane soki, zielone czy mleczne koktajle.

Tutaj Monin również ma ciekawą propozycję – lemoniady. Lemoniady kojarzą nam się z dzieciństwem, z naturą. Wykorzystując syrop lemoniadowy Cloudy Lemonade Base w szybki, prosty i powtarzalny sposób przygotujemy tradycyjną cytrynową lemoniadę – syrop lemoniadowy rozrabiamy z wodą w proporcjach od 1/8 do 1/10 w zależności jaką intensywność chcemy uzyskać. Dodając do naszej cytrynowej bazy syrop smakowy, np. Monin Arbuzowy uzyskamy lemoniadę arbuzową.

W dzisiejszych czasach ludzie poszukują różnorodności i z pewnością taką różnorodność warto naszym hotelowym gościom zapewnić – nie podniesie to naszych kosztów w znaczący sposób, za to nasze szanse na pozytywne opinie i przyciągnięcie nowych klientów mocno wzrastają.

NOWY CYKL! MAGIEL – czyli w ogniu pytań ŚWIATA HOTELI!

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.04.2019
Aktualizacja: 02.04.2019