Standard bezpieczeństwa usługi hotelowej ma na celu pomoc w zapewnieniu poziomu bezpieczeństwa – w tym mikrobiologicznego, a także poziomu higieny i obsługi, wymaganego przez gości obiektów hotelarskich.

Ostatnie doświadczenia związane z koronawirusem uświadomiły zarówno właścicielom hoteli, jak i podróżującym w celach służbowych lub prywatnych, jak istotne jest zapewnienie bezpieczeństwa usługi hotelowej. Bezpieczeństwo, w tym szczególnie mikrobiologiczne obiektów hotelowych, stało się ważniejsze niż liczba gwiazdek, które do tej pory świadczyły o ich standardzie. Jest to efekt rosnącej świadomości społecznej na temat potencjalnych zagrożeń zdrowia, a także strachu przed zachorowaniem.
Stopniowe odmrażanie gospodarki i aktywizacja życia społecznego wymaga nowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwłaszcza w miejscach publicznych – mówi Tomasz Słupek, prezes DNV GL – Business Assurance. – Biorąc pod uwagę najlepsze praktyki, krajowe regulacje i wytyczne WHO, stworzyliśmy standard, który pomoże hotelom zarządzać szeroko pojętym bezpieczeństwem. Hotel dla gościa jest miejscem wypoczynku i często pracy, a w tym wypadku zaufanie wynikające z poczucia bezpieczeństwa zagwarantowanego przez obiekt jest istotne.
Obszary badane według standardu Safety Rated Hotel
Standard koncentruje się na obszarach kluczowych dla bezpieczeństwa klientów. Są to:
■ Jakość pokoi i infrastruktura hotelowa
■ Czystość obiektu
■ Kompetencja personelu
■ Jakość dostarczanych mediów
Powyższe elementy opierają się na zaangażowaniu kierownictwa i budowaniu skutecznego systemu zarządzania opartego na ocenie ryzyka.
Przebieg audytu
Audyt bezpieczeństwa na zgodność ze standardem Safety Rated Hotel zostanie przeprowadzony przez audytorów posiadających kwalifikacje w zakresie higieny, bezpieczeństwa, mechanizmów zarządzania, wspieranych przez grono specjalistów. Usługa koncentruje się na ocenie dobrych praktyk, a także infrastruktury, wyposażenia i środowiska, w jakim przebywają goście. Ocenie poddawane są także stosowane procedury, podejście personelu do kwestii bezpieczeństwa gości oraz gotowość obiektu na sytuacje niestandardowe.
Efektem końcowym audytu bezpieczeństwa jest raport z informacją o poziomie spełnienia wymagań standardu i o obszarach wymagających poprawy. Przyznany przez DNV GL certyfikat potwierdzający osiągnięty poziom dojrzałości według Safety Rated Hotel jest oczekiwanym przez klientów niezależnym świadectwem spełnienia przez ośrodek najważniejszych krajowych wymogów dotyczących bezpieczeństwa.
W celu zapoznania się ze szczegółami usługi Safety Rated Hotel, prosimy o kontakt z biurem DNV GL, lub przesłanie zapytania w postaci formularza dostępnego na stronie internetowej.
DNV GL jest jedną z wiodących jednostek certyfikujących na świecie. Pomagamy przedsiębiorstwom zapewnić funkcjonowanie ich organizacji, produktów, ludzi, obiektów i łańcuchów dostaw poprzez certyfikację, weryfikację, ocenę i usługi szkoleniowe. Współpracując z naszymi klientami, tworzymy zrównoważone wyniki biznesowe i budujemy zaufanie interesariuszy we wszystkich gałęziach przemysłu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.