Warszawskie debiuty Restaurant Week 2022

Udostępnij artykuł

[POD NASZYM PATRONATEM] 23 marca wystartował festiwal Restaurant Week. To kolejna okazja do poznania nowych restauracji i smaków #SpozaKarty. Wydarzenie trwa niemal trzy tygodnie, a do odwiedzenia jest rekordowe 400 restauracji, z czego do odkrycia – kilkadziesiąt debiutów.

Wiosenna edycja Restaurant Week potrwa do 10 kwietnia. Specjalnie na Festiwal restauracje przygotowały unikalne menu #SpozaKarty. W cenie 59 zł na wszystkich gości czeka trzydaniowe menu. Dodatkowo do wyboru festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic lub mocktail Kinley Yuzu. Co więcej – na RestaurantWeek.pl na każdego gościa czeka kod rabatowy 15 zł w oknie płatności na końcu rezerwacji (kod przeznaczony tylko do płatności Visa). Co proponują debiutanci z Warszawy?

Why Thai Food&Wine na Restaurant Week

Położona w sercu miasta, u zbiegu ulic Wiejskiej i Frascati, restauracja Why Tai zaprasza na smaki Azji. W festiwalowym menu B na gości czekają sajgonki z mango, ogórkiem, tajską kolendrą, makaronem oraz sosem kolendrowo-miętowym; polędwiczka wieprzowa z woka z grzybami shitake również z jarmużem, imbirem, chili, ryżem jaśminowym. Także panna cotta aromatyzowana tonką, podawana z yuzu oraz miętą. W menu A szef poleca grillowanego kalafiora z ziemniakami, orzechami nerkowca, prażoną szalotką, kolendrą w orientalnym massaman curry. Na deser perełki tapioki w mleczku kokosowym podawane z kremem z pieczonej cytryny oraz tajską bazylią.

Hoża Argentine Steakhouse

Sezonowane argentyńskie steki, XVIII-wieczne antyki, selekcja najciekawszych win – to wszystko w rytmie latynoamerykańskiej muzyki. Podczas Festiwalu, goście spróbują sałatki z carpaccio wołowego z parmezanem, orzeszkami pinii, również z cebulkami perłowymi i sosem balsamicznym z granatem. Także pierogów z czarną soczewicą i parmezanem, do tego plastry polędwicy, bób z serrano oraz mus z selera z białą czekoladą. Miłośnicy wege menu również nie wyjdą głodni. W opcji A czeka na nich tatar z pieczonego buraka z emulsją szczypiorkową, dynią z mango oraz ciasto filo, danie główne to pieczony łosoś, gnocchi z ricottą, brukselka w parmezanie, sos mango, wakame. Słodkim zwieńczeniem uczty w obu wersjach menu będzie mus pistacjowy z sorbetem malinowym i kruszonką laskową.

Zwierzyniec Beer&Rest

To pierwsza firmowa restauracja browaru Zwierzyniec, która serwuje dania harmonizujące się z szeroką ofertą piw. W ofercie comber z królika, z białymi szparagami z cydrem, kwaśną śmietaną, a także nowalijkami. Menu B proponuje pyzy z wędzonym twarogiem, pieczonym czosnkiem, konfiturą z cebuli oraz szczypiorem.

Frank – Winebar&Shop

Lokal specjalizuje się niemieckich smakach. Za kulinarnymi sterami stoi Aleksander Baron – jeden z najbardziej rozpoznawalnych szefów młodego pokolenia. Podczas festiwalu na talerzach znajdziemy m.in. niemiecką zupę rybną z wermutem, flamm z kiełbasą curry (menu B) czy krem z kapusty kiszonej, palonego masła z kminkiem, salsą z ziół i kiełków pszenicy na pumperniklu. Także flamm z serem, żurawiną, cebulą, a także świeżym majerankiem. Na deser w obu wersjach menu ciepłe jabłka w cieście, rodzynki, słodki sos waniliowy na ekologicznych żółtkach jaj i  śmietankowe lody.

Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 24.03.2022
Aktualizacja: 12.01.2023