Wystartował Fine Dining Week

Udostępnij artykuł
Polska scena najwybitniejszych restauracji i szefów kuchni dojrzewa. To właśnie tym innowatorom, tworzącym dziś tożsamość polskiego haute cuisine, dedykowany jest tegoroczny Fine Dining Week (odbędzie się w ośmiu największych miastach). Popisowe pięciodaniowe doświadczenia
w festiwalowej cenie 129 zł można już rezerwować na RestaurantClub.pl.
Wydarzenie potrwa do 13 września. Nasze czasopisma Nowości Gastronomiczne i Świat Hoteli oraz newsowy portal Horecanet.pl objęły wydarzenie patronatem medialnym.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji Festiwalu jest odkrywanie polskiego oblicza współczesnego fine diningu, czyli sztuki restauracyjnej najwyższej próby. Twórczo łączy on tradycję z nowoczesnością oraz promuje najlepsze polskie, sezonowe składniki. Festiwal przybliży gościom bogactwo rozkwitającej polskiej sceny finediningowej i filozofię smaku utytułowanych Szefów Kuchni osiągających światowy poziom kulinarny. Jest też realną pomocą dla walczących o przetrwanie niezależnych restauracji.

W porównaniu z Zachodem, polska scena fine diningowa jest młoda. Bez historycznego bagażu ma unikalną szansę na określenie swojego DNA oraz miejsca w świecie – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy z RestaurantClub. – Kolejne polskie restauracje otrzymują międzynarodowe rekomendacje czy gwiazdkę Michelin. W tym roku do gwiazdkowych warszawskich restauracji Atelier Amaro i Senses dołączyła krakowska Bottiglieria 1881. To właśnie teraz jest najlepszy moment, by odkryć tę kwitnącą scenę i obserwować powstawanie jej unikalnej tożsamości, filozofii jedzenia i gościnności.

Festiwalowych rezerwacji można już dokonywać na www.RestaurantClub.pl. Warto się spieszyć, liczba najlepszych stolików jest ograniczona. Festiwal potrwa od 26 sierpnia do 13 września w ośmiu regionach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Silesii, Szczecinie i Trójmieście. Szefowie Kuchni z ponad pięćdziesięciu najwybitniejszych restauracji przygotowali dla festiwalowych Gości popisowe, pięciodaniowe, autorskie menu skomponowane z najlepszych sezonowych produktów, dostępne w wyjątkowej cenie 129 zł. Każdy pełnoletni Gość otrzyma dodatkowo w prezencie kieliszek Martini Prosecco. Stoliki można rezerwować aż do przedostatniego dnia wydarzenia, z jednodniowym wyprzedzeniem. Na gości czeka także konkurs fotograficzny, w którym do wygrania są ekskluzywne rezerwacje.

Wśród festiwalowych restauracji znajdziemy: warszawskie Belvedere Łazienki Królewskie, inAzia w hotelu Sheraton Grand Warsaw, Kieliszki na Próżnej, Marconi w Hotelu Bristol, Zoni, a także debiutujące Pam Pam czy U Fukiera. W Fine Dining Week wezmą udział także takie restauracje jak: krakowska Four, łódzka Powidok, poznańska Obfitość, trójmiejska Biały Królik, wrocławska Fuego Restaurant & Bar (AC Hotel by Marriott), czy gliwicka Plado.

Podczas nadchodzącego festiwalu nie zabraknie także doświadczeń specjalnych takich jak m.in. Fine Dining Experience na dachu Hotelu Westin z widokiem na Warszawę.

Organizatorem Festiwalu jest inicjatywa RestaurantClub, który zrzesza gości i restauracje. To największa platforma do kulinarnych odkryć i rezerwacji. Club wspiera niezależną scenę restauracyjną, członkostwo w nim jest bezpłatne. Założyli go uczestnicy i organizatorzy Festiwalu Restaurant Week. 

Festiwal odbywa się w duchu filozofii #RespectFood stworzonej przez najlepszego na świecie Szefa Kuchni i restauratora Massimo Botturę, który odwiedził Festiwal w zeszłym roku. RestaurantClub jako organizator Festiwalu kontynuuję tę misję w ramach trwającej kampanii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji, jedzenie w restauracjach prawie w ogóle się nie marnuje (znając listę Gości zamawiają tyle składników, ile trzeba).

Ponieważ bezpieczeństwo gości jest dla organizatorów priorytetem, wszystkie uczestniczące w festiwalu restauracje otrzymały Kartę Higieny zgodną z oficjalnymi i aktualnymi wytycznymi sanitarnymi.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.08.2020
Aktualizacja: 20.02.2022