Zapraszamy do rozmowy z ekspertem o Nowym Polskim Ładzie

Udostępnij artykuł

1 stycznia 2022 r. w życie wszedł Polski Ład. Uwzględnia szereg zmian w wielu obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce, które w znacznej, jeśli nie przeważającej mierze dotyczą właścicieli małych i mikro firm. Już 24 lutego o godzinie 12.00 odbędzie się webinar dla przedsiębiorców z ekspertem dr Grzegorzem Kelerem, adwokatem i Associate w Kancelarii SPCG, specjalizującym się w prawie podatkowym oraz prawie spółek. Podczas spotkania zostaną omówione najważniejsze zmiany, jakie niesie za sobą Polski Ład.

Polski Ład wprowadza wiele zmian, które niestety często bywają niejasne dla przedsiębiorców nieporuszających się na co dzień w meandrach prawa podatkowego.  Największe zainteresowanie małych i średnich firm budzą kwestie dotyczące zmian w oskładkowaniu. Także opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych, ulg oraz terminów legislacyjnych Polskiego Ładu. 

Przedsiębiorcy poszukują odpowiedzi na coraz częściej pojawiające się pytania o skutki, jakie przyniesie dla ich firmy i dochodów szereg nadchodzących zmian.
Bank BNP Paribas wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców zaprasza już 24 lutego 2022 r. (czwartek) o godzinie 12.00 na webinar pt. „Konsekwencje finansowe Polskiego Ładu dla mikro i średnich przedsiębiorców”. Podczas wydarzenia uczestnikom zostanie przekazana praktyczna wiedza w tym zakresie, a także będzie możliwość zadawania pytań w zakresie poszczególnych zagadnień.

Aby zarejestrować się na bezpłatny webinar wystarczy wejść na stronę webinarybnpparibas.pl

Agenda

1.Zmiany w oskładkowaniu i opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych

  • Zmiana zasad rozliczania składki zdrowotnej
  • Zmiany w opodatkowaniu związane z rozliczaniem składki zdrowotnej
  • Zmiany w ryczałcie
  • Likwidacja karty podatkowej
  • Zmiana definicji wolnego zawodu
  • Nowe zasady opodatkowania wykupu samochodów z leasingu

2. Nowe zasady opodatkowania wynagrodzeń pracowniczych

  • Wyższa kwota wolna od podatku
  • Podwyższenie drugiego progu podatkowego
  • Zmiana zasad ustalania składki zdrowotnej

3. Nowe ulgi

  • Ulga na zakup terminala płatniczego i realizację transakcji przy jego użyciu
  • Zachęty do stosowania rozliczeń bezgotówkowych
  • Ulga na robotyzację
  • Ulga na ekspansję
  • Ulga na innowacyjnych pracowników
  • Zmiany w uldze badawczo-rozwojowej (B+R)
  • Zmiany w IP Box – korzyści dla programistów
  • Zmiany w funkcjonowaniu estońskiego CIT

4. Inne zmiany

  • Obniżenie limitu transakcji gotówkowych
  • Elektroniczne wysyłanie ewidencji podatkowych

5. Terminy

  1. Planowane wejście w życie nowych przepisów
  2. Obecny etap legislacyjny

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.