Vapiano: tymczasowo zamknięty lokal we Wrocławiu

Udostępnij artykuł

– Mimo wielokrotnych próśb i wezwań właściciel budynku do chwili obecnej nie usunął usterek – czytamy w komunikacie. Sieć prosi o wyrozumiałość i zapewnia, że kiedy błędy techniczne w budynku zostaną usunięte, restauracja Vapiano zostania otwarta ponownie.

Aktualnie działa tylko jedna restauracja Vapiano – w Marynarska Business Park na stołecznym Mokotowie. W najbliższym czasie zostanie otwarta druga, także w stolicy. Zlokalizowana będzie w Lipiński Passage, przy hotelu Marriott. Nowa restauracja będzie dwupoziomowym lokalem o powierzchni około 700 mkw. (sala restauracyjna plus zaplecze) i pomieści około 220 gości. Do restauracji przynależy patio wielkości 190 mkw., które latem zostanie zagospodarowane na ogródek. Sieć Vapiano planuje także otwarcia w Poznaniu i Łodzi.

Jak już pisaliśmy, strategią Vapiano jest otwieranie lokali w centrach dużych miast, na starówkach lub w prestiżowych centrach handlowych (w przypadku galerii chodzi o lokal z wejściem „od ulicy”). Otwarcie każdego lokalu kosztuje około 1,5 mln euro.

W menu są dania kuchni włoskiej przygotowywane ze świeżych składników na miejscu w lokalu, bezpośrednio na oczach gości. Koncept ten został nazwany "fresh casual".

Vapiano powstało sześć lat temu, a obecnie sieć liczy około 50 restauracji w 18 krajach na całym świecie. Połowa z nich mieści się w Niemczech, pozostałe działają w Anglii, Belgii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Turcji, Szwecji, Estonii, na Węgrzech, w USA i na Bliskim Wschodzie. Polskimi restauracjami zarządza Bon Appetit Warszawa 1 Sp. z o.o.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.01.2011
Aktualizacja: 05.01.2011