Booking.com zmienia system opinii gości

Udostępnij artykuł
Jak podaje serwis rezerwacyjny, wielu partnerów wyraziło pewne obawy względem sprawiedliwości oraz rzetelności opinii gości oraz zwróciło się do firmy z pytaniami dotyczącymi sposobu wyliczania oceny obiektu. – Wzięliśmy Wasze zdanie pod uwagę i dzięki Waszym opiniom udało nam się wprowadzić ulepszenia – czytamy w komunikacie Booking.com.

Ulepszenia wprowadzone przez Booking.com:

  • Goście teraz sami wybierają „ogólną” ocenę obiektu

Wcześniej ocena Twojego obiektu była wyliczana ze średniej ocen w sześciu kategoriach: lokalizacja, czystość, komfort, stosunek jakości do ceny, udogodnienia, personel. Od teraz goście będą sami przyznawać ogólną ocenę za pobyt. 

Goście nadal będą mogli dodawać oceny w poszczególnych kategoriach, jednak oceny te nie będą już wykorzystywane w celu obliczenia ogólnej oceny obiektu. Zamiast tego, goście sami będą wybierać ostateczną ocenę. Umożliwienie gościom wyboru ogólnej oceny obiektu jest zgodne z najpopularniejszymi praktykami w branży.

  • Uśmiechnięte buźki, czyli tzw. emotikony, zostały zastąpione skalą od 1 do 10 służącą do przyznawania ogólnej oceny obiektu 

Przeprowadziliśmy badania, z których wynika, że system wykorzystujący emotikony nie jest tak dokładny i obiektywny jak powinien być i uniemożliwiał on gościom podzielenie się opinią w sposób wyczerpujący i dokładny. Aby opinie były bardziej czytelne, wprowadziliśmy skalę 1–10.

  • Nowa skala 1–10 oznacza, że 2,5 nie jest już najniższą możliwą oceną

Do tej pory, kiedy goście wybierali emotikon przedstawiający najsmutniejszą buźkę (tj. najniższą ocenę), wybór ten przekładał się na ocenę 2,5. Dla wielu partnerów nie miało to sensu, dlatego teraz, najniższą możliwą oceną, którą może przyznać gość, jest 1.

> WIĘCEJ O ZMIANACH – prosimy kliknąć, aby się zapoznać <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 19.08.2019
Aktualizacja: 19.08.2019