Aleksandra Dojnikowska, Bułkę przez Bibułkę: Cieszymy, że nasi dostawcy wciąż istnieją na rynku

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Pierwszy lockdown odsłonił karty naszych współprac z dostawcami. To trochę, jak w przyjaźni, kiedy mówi się, że przyjaciół poznajesz w biedzie. Pandemia to bieda dla wszystkich po obu stronach – i dla nas – i dla dostawców. Pamiętam, że w marcu 2020 prowadziliśmy rozmowy praktycznie z każdym naszym dostawcą. Nikt wtedy nie wiedział co się dzieje, ile to potrwa, na jaką ewentualną pomoc ze strony rządu możemy liczyć – mówi Aleksandra Dojnikowska, właścicielka Bułkę przez Bibułkę, w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Pamiętam, że wielu naszych dostawców zachowało się bardzo fair, mimo że biznes mocno zawalił się z dnia na dzień. Rozmawialiśmy, układaliśmy plany spłat, tak, aby obie strony mogły jakoś przetrwać ten okres. Pamiętam, że tylko jeden dostawca straszył nas wezwaniami do zapłaty. Reszta okazała się być tym „dobrym przyjacielem” i przebrnęliśmy tamten czas.

Dzięki tej elastyczności i wyrozumiałości pracujemy nadal z tymi samymi dostawcami. Są to nasi partnerzy od wielu lat. Pewnie dzięki temu udało nam się wypracować sprawny system, w którym obie strony przetrwały marcowy kryzys.

My bardzo się cieszymy, że związani z nami dostawcy HoReCa wciąż istnieją na rynku. Ciężko mi określić, jak pandemia wpłynęła na ich biznes i obroty. Pewnie wymusiła zmiany w modelu biznesowym, pomogła wykreować nowe produkty czy nowe drogi zbytu swoich towarów. Z ogromną radością patrzę jak rozwija się nasz dostawca warzyw i owoców oferując swoje produkty w formie boxów prywatnym klientom. Mają świetną stronę internetową, genialne pomysły. Bardzo się cieszę, że udało im się znaleźć taką odpowiedź na kryzys i pewnie dużo mniejsze zamówienia z branży gastronomicznej.

Rynek dostawców pewnie jeszcze będzie się zmieniał tak jak zmienia się rynek gastronomii. Mam naprawdę ogromną nadzieję, że jesteśmy już blisko normalności i w końcu nadejdzie ten dzień, gdzie zobaczymy na mieście pełne restauracje i uśmiechniętych ludzi bez maseczek przesiadujących w ogródkach letnich, beztrosko popijających Prosecco.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 30.03.2021
Aktualizacja: 30.03.2021