Avia serwuje kawę z certyfikatem Fairtrade

Udostępnij artykuł
Sieć stacji paliw od lipca bieżącego roku wdraża nowy koncept gastronomiczny o nazwie Eat&Go. Jego częścią jest kącik kawowy, w którym kawa parzona jest w szwajcarskich ekspresach z wykorzystaniem autorskiej mieszanki ziaren i posiada certyfikat Fairtrade.

System certyfikacji Fairtrade dąży do poprawy sytuacji drobnych rolników w krajach globalnego Południa, zajmujących się między innymi uprawą kawy. Rolnicy zrzeszeni w spółdzielniach Fairtrade otrzymują co najmniej cenę minimalną skupu plonów, która chroni ich przed gwałtownymi spadkami cen na światowym rynku. Co więcej, za każdy sprzedany funt kawy otrzymują premię Fairtrade na projekty rozwojowe. Prócz kwestii ekonomicznych Fairtrade duży nacisk kładzie na odpowiednie warunki socjalne – równe prawa kobiet oraz zwalczanie pracy przymusowej i pracy dzieci.

Na chwilę obecną mamy dziewięć stacji, na których wdrożyliśmy nowy koncept gastronomiczny Eat&Go. Jesteśmy w trakcie rozwijania sieci, więc teraz każda kolejna będzie oferować kawę z certyfikatem Fairtrade. Dodatkowo sukcesywnie będziemy wymieniać kawę na stacjach już istniejących, aby utrzymać jednolity standard parzonej kawy na wszystkich stacjach oraz mieć swój mały wkład w poprawę warunków życia rolników produkujących kawę – mówi Agnieszka Bobrukiewicz, dyrektor marketingu Unimot, odpowiedzialna za marketing sieci Avia Polska.

Dzięki Fairtrade już 1,8 miliona rolników w 73 krajach Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji Południowo-Wschodniej zyskało szansę na lepsze życie. Pozytywne skutki działania Fairtrade odczuwają nie tylko najbliższe rodziny rolników, lecz także całe społeczności – mówi Andrzej Żwawa, prezes zarządu Fundacji Fairtrade Polska.

Aktualnie sieć Avia liczy ponad 50 stacji, które obejmują swoim zasięgiem prawie całą Polskę. Stacje zlokalizowane są głównie w średnich i małych miastach. Obecne są również w kilku dużych miastach — w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.11.2020
Aktualizacja: 03.11.2020