CEO Lagardere: Goście nie mają obaw przed przychodzeniem do kawiarni

Komentuje Maciej Gajkowski, CEO Foodservice Poland Lagardere Travel Retail
[SPECJALNIE DLA NAS] W marcu branża gastronomiczna z dnia na dzień znalazła się w zupełnie innej rzeczywistości. Niewątpliwie jest to trudna sytuacja, dla wielu firm ekstremalnie kryzysowa – tak z punktu widzenia finansowego, jak i nowej formuły prowadzenia działalności po pandemii COVID – 19.

Myślę, że powrót do normalności, a przede wszystkim zakładanych wyników, zajmie trochę czasu, a ich wypracowanie wymaga ponownej refleksji nad zachowaniem konsumentów po pandemii oraz nad nowym modelem biznesowym.

Przede wszystkim z naszych obserwacji wynika, że goście nie mają obaw przed przychodzeniem do kawiarni i korzystaniem z usług gastronomicznych. Nawet wielu z nich było stęsknionych prawdziwej kawy po tygodniach izolacji, ograniczeń kontaktów, a my bardzo cieszyliśmy się na ich widok. Dostosowaliśmy kawiarnie SO! COFFEE do wszystkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa tak, aby nasi goście czuli się w pełni komfortowo.

Jeśli chodzi o zachowania konsumenckie, w naszej ocenie goście będą zwracać większą uwagę na promocje cenowe w ofercie i do tego też jesteśmy przygotowani jako SO! COFFEE.

Finalnie kanał delivery to trend, który po okresie izolacji zdecydowanie się zaktywizował i rozszerza. I my jako SO! COFFEE również tam jesteśmy. W kwietniu podjęliśmy współpracę z największym portalem w Polsce pyszne.pl. Jesteśmy mile zaskoczeni, że gości chcą zamawiać nie tylko pizzę, ale też kawę czy soki z dostawą do domu czy do pracy.

Nie zrezygnowaliśmy z działań budujących świadomość marki: prowadziliśmy działania w social mediach, wspieraliśmy personel medyczny oraz organizacje charytatywne, angażowaliśmy się też w akcje społeczne wspierające sprzedawców.

Cały czas przygotowywaliśmy się do tego, iż decyzje Rządu pozwolą uruchomić ponownie nasza działalność, dzięki czemu z pierwszym dniem odmrożenia branży gastronomicznej otworzyliśmy większość  kawiarni w sieci.

W aspekcie oferty, nieznacznie ograniczyliśmy ją produktowo w pierwszej kolejności stawiając na bestsellery. Obecne powoli wprowadzamy produkty sezonowe.

Ale naszym głównym celem jest realizacja przyjętej strategii repozycjonowania marki SO! COFFEE i pomimo zmian rynkowych, nie cofamy się z tej drogi.

W zasadzie od początku pandemii, pomimo zamknięć całości sieci, mocno wierzyliśmy, iż okres zamrożenia minie. Stopniowo i spokojnie przygotowywaliśmy się do momentu ponownego uruchomienia usług gastronomicznych i otwarcia naszych kawiarni. Ten czas przestoju w działalności kawiarnianej wykorzystaliśmy bardzo efektywnie, przede wszystkim na przygotowanie lokali pod względem bezpieczeństwa higienicznego, ale także przeszkolenia i uświadomienia obsługi.

Wraz z innymi firmami działającymi w ramach Związku Pracodawców HoReCa, wspieraliśmy się i wymienialiśmy doświadczeniem tak, aby mieć realny wpływ na to jak branża będzie przygotowana na dzień odmrożenia gospodarki. Uważam, że nasza społeczność wykazała się dużą solidarnością i współpracą, co bardzo dobrze wróży wspólnym działaniom w spokojniejszych czasach.

Pomimo pandemii dokończyliśmy budowę nowej w kawiarni SO! COFFEE w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, z czego jesteśmy szczególnie dumni.

Działamy racjonalnie i spokojnie. Kilka projektów musieliśmy zawiesić lub zweryfikować, ale nie przestajemy myśleć rozwojowo. Już w sierpniu zostanie otwarta kolejna kawiarnia franczyzowa w Kołobrzegu. Analizujemy aktualnie kilka potencjalnych lokalizacji dla nowych kawiarni SO! COFFEE – być może uda się je otworzyć jeszcze w tym roku.

Dodatkowo cały czas pracujemy nad atrakcyjnością oferty produktowej SO! COFFEE, komunikacją ofert promocyjnych oraz działaniami lokalnymi.

Komentarz powstał na potrzeby:

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.