CoffeeDesk wciąż na plusie

Udostępnij artykuł
Kawowy omnichannel ponownie zanotował wzrost sprzedaży, mimo lockdownu. Spółka-matka Coffeedesk, All Good zwiększyła przychody o 37 proc. r/r w kwietniu tego roku. Ponadto, spółka nadal utrzymuje ten trend przy jednoczesnej znaczącej poprawie zyskowności biznesu i podtrzymuje prognozy 70 mln przychodów na koniec 2020 roku. W ciągu 5 tygodni od startu kampanii crowdinvestingowej spółka pozyskała dodatkowo 1 640 000 zł, czyli ok. 82 proc. zamierzonego celu w trwającej kampanii crowdfundingowej.

Coffeedesk to lider kawowego e-commerce w Polsce. Firma dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej i jest dystrybutorem kaw, herbat oraz sprzętu do ich parzenia. To także wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek takich Hario, AeroPress czy Bialetti. Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019) spółka-matka, All Good notuje dzięki sprzedaży poprzez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, platformę online skierowaną do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni.

Znaczny wzrost przychodów mimo lockdownu

Mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem, spółka zanotowała wzrost przychodów zarówno w segmencie B2B, jak i B2C. Podczas, gdy branża HoReCa przeżywała kryzys związany z pandemią COVID-19, Coffeedesk, dzięki swojemu zdywersyfikowaniu kanałów sprzedaży, osiągał wyniki lepsze niż prognozowane. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online.

Sprzedajemy zarówno kawę, herbatę, jak i akcesoria do ich zaparzania. Obsługujemy klientów indywidualnych oraz biznesowych. Podczas pandemii między innymi zwiększyliśmy sprzedaż do innych e-commerce. Nigdy nie stawialiśmy wszystkiego na jedną gałąź biznesu – takie podejście okazało się naszą siłą podczas pandemii — tłumaczy Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W kwietniu br w samym kanale B2C Coffeedesk obsłużył ponad 16 tys. zamówień. W tym samym miesiącu, spółka (All Good SA) odnotowała wzrost przychodów na poziomie 105 proc. w stosunku do kwietnia ubiegłego roku w tym samym kanale sprzedaży. Spółka odnotowała w tym okresie przychody w wysokości 5,5 mln zł oraz EBITDA ponad 433 tys. zł. – pomimo faktu, że kawiarnie Coffeedesk były w tym czasie zamknięte.

Wzrost przychodów o ponad 37 proc. to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo stale prowadzonych intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Kolejne rekordy

Dodatkowo, w kwietniu br Coffeedesk pobił swój historyczny rekord sprzedanych produktów w kanale B2C (67 000 szt., w tym 24 tys. paczek kaw speciality), co znacząco przełożyło się na wzrost przychodów. Spółka wykazała również wzrost marży – o 217 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Ten rok zapowiada się naprawdę dobrze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy przychody o 34 proc. r/r i  obsłużyliśmy ponad 35 tys. zamówień. Tendencja wzrostowa wciąż się utrzymuje. Wstępne dane za maj i czerwiec wyglądają równie pozytywnie – mówi Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). – Stale pracujemy nad pozyskiwaniem nowych klientów, rozbudowujemy asortyment i inwestujemy w dalszy rozwój – wyjaśnia.

Dalsze plany i inwestycje

W trwającej kampanii crowdfundingowej All Good SA ubiega się o kwotę do 2 016 000 zł, której pozyskanie przyspieszy dalszy dynamiczny rozwój firmy. Inwestorzy obejmą akcje spółki, ale mogą też liczyć na dodatkowe benefity dla kawoszy, począwszy od kuponów zniżkowych, poprzez szkolenia online z kawowymi mistrzami Polski, po unikatową kawę, wypaloną specjalnie na tę okoliczność. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł. Zakończenie emisji akcji spóła planuje na 12 lipca.

Szczegółowe informacje o zbiórce na zainwestuj.coffeedesk.pl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 01.07.2020
Aktualizacja: 01.07.2020