Cukiernia Staropolska tworzy markę czekolad handmade – chocolu

Udostępnij artykuł
Łączenie tradycyjnych, rodzinnych receptur z nowoczesną technologią to specjalność Cukierni Staropolskiej, która działa w Lublinie od 1997 r. Bogata oferta wyrobów tworzonych z pasją i miłością do tradycji została właśnie poszerzona o oryginalne, ręcznie robione czekolady.

Stworzenie manufaktury czekolad było pracochłonnym i długotrwałym procesemmówi Tomasz Machoń, cukiernik i właściciel chocolu. Ręcznie robione czekolady charakteryzują się wyjątkową delikatnością, idealną konsystencją i znakomitym wykończeniem oraz finezją smaków. Niezastąpiona precyzja ludzkich rąk, cierpliwość i czas potrafią wydobyć z czekolady najbardziej wyjątkowe i niepowtarzalne walory smakowe. Efekt całego procesu można poczuć w każdym kawałku czekolady.

Proces tworzenia czekolady składa się z kilku etapów, ale najważniejsze z nich to odpowiedni dobór wysokiej jakości składników, konszowanie i temperowanie. Podstawą czekolady marki chocolu jest selekcja docenianych przez cukierników kuwertur, czyli czekolady z wysokiej jakości ziaren kakaowca pochodzących z Ameryki Południowej i Afryki.

Odpowiednia baza udoskonalona dodatkami poddawana jest procesowi długotrwałego wyrabiania i uszlachetniania, by wydobyć z niej najlepszą konsystencję, aromat i smak. Konszowanie może trwać nawet trzy doby. Potem następuje proces temperowania, czyli naprzemiennego podgrzewania i schładzania masy czekoladowej w ściśle określonych temperaturach. Dzięki temu, czekolada staje się stabilna, lśniąca i nie topi się szybko w dłoni. Po wytemperowaniu czekolady, jest ona przelewana do form, na których dodawane są dodatki dobrane dla każdego produktu marki chocolu. Wystudzone tabliczki trafiają do oryginalnych opakowań, w których dostarczane są do rąk klientów.

W ofercie manufaktury czekolad chocolu każdy miłośnik słodyczy znajdzie coś dla siebie. Marka produkuje tradycyjne tabliczki w czterech wydaniach – czekolada mleczna, czarna, biała i czekolada z wysoką zawartością miazgi kakaowej 72 proc.

Wychodzi również naprzeciw cukrzykom i osobom dbającym o linię – manufaktura wytwarza czekoladę bez dodatku cukru, czekolady proteinowe oraz czekoladę BIO. Oprócz zwykłych tabliczek, skusić może także czekolada łamana, sprzedawana w oryginalnych opakowaniach, idealnych na prezent. chocolu posiada również linię premium Miiau i RUBY oraz ręcznie robione praliny.

Czekolady handmade marki chocolu są już do kupienia w sklepie internetowym marki. Na stronie internetowej znalazł się również blog dla koneserów czekolady oraz szczegółowe opisy każdej linii stworzonej przez manufakturę.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.11.2020
Aktualizacja: 26.11.2020