Dominium w trybie przyspieszonym rezygnuje z jaj z chowu klatkowego

Udostępnij artykuł
Sieć wprowadziła do użytku jaja z chowu ściółkowego już w czerwcu tego roku, mimo wcześniejszej deklaracji, która mówiła o roku 2025. Motywacją do szybkich zmian było spełnienie oczekiwań gości, troska o polepszenie warunków bytowych zwierząt hodowanych, a także dążenie do jeszcze lepszej jakości oferowanych dań.

W 2018 roku spółka Dominium dołączyła do szybko powiększającego się grona firm, które podjęły zobowiązanie, wedle którego do 2025 roku będą pozyskiwali jedynie jaja i produkty jajeczne niepochodzące z chowu klatkowego. Według raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki dzisiaj jest to już niemal 130 firm w Polsce. 

Dominium, jak również wiele innych firm na polskim rynku, wspiera wprowadzenie całkowitego zakazu chowu klatkowego zwierząt hodowlanych. Wycofując jaja trójki, firma ma realny wpływ na zmiany. Już dziś w wielu krajach, m.in. w Austrii i Niemczech, hodowla klatkowa jest zakazywana prawnie, a podobne zmiany mogą również już niebawem dotyczyć wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej. W siedmiu krajach Unii Europejskiej od września ub. roku zbierane są podpisy pod Europejską Inicjatywą Obywatelską o wprowadzenie całkowitego zakazu stosowania klatek w hodowli zwierząt gospodarskich, w tym kur niosek.

Zdecydowana większość firm w Polsce deklaruje, że jajka klatkowe zostaną wycofane najpóźniej w 2025 r. Jednak sieć pizzerii Dominium pokazała, że chcieć to móc, jak mówi prezes firmy Pan Piotr Dzierżek: Nasze plany wprowadziliśmy w życie nie czekając do zadeklarowanego wcześniej roku 2025, między innymi dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, co poskutkowało jego realizacją w krótszym czasie .
Pan Piotr Dzierżek podkreśla wielokrotnie, jak ważne są dla firmy kwestie dobrostanu zwierząt i społeczna odpowiedzialność biznesu: – Każdy z nas chce mieć autentyczny wpływ na dobre zmiany oraz szerzenie pozytywnych idei. Pizza Dominium nie chce być obojętna na to co dzieje się dookoła, szybko odpowiadamy na nowe wyzwania, które powodują korzystne zmiany u nas jak i u naszych gości.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RG2019banner.png

Dominium jest świadome rosnącej świadomości klientów, a co za tym idzie – zmieniających się wymagań. W lutym 2018 r. Instytut Badań Społecznych i Rynkowych IBRiS, na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki, już po raz drugi zapytał Polaków, co sądzą na temat chowu klatkowego kur niosek. Okazuje się, że aż 82,4 proc. ankietowanych jest zdania, że hodowla klatkowa nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków. Ponadto 60 proc. społeczeństwa oczekuje od firm wycofania z oferty i łańcucha produkcji jaj pochodzących z chowu klatkowego. Sieć pizzerii postawiła sobie za cel oferowanie dań jak najwyższej jakości i ze sprawdzonych źródeł, więc naturalnym dla zarządu było zrezygnowanie z najgorszej jakości, wątpliwych etycznie jaj klatkowych.

Prezes Spółki Dominium bardzo pozytywnie ocenia wpływ zmiany na firmę: – Duża część naszych klientów to ludzie młodzi, dla których takie wartości jak dbałość o środowisko  czy zainteresowanie ekologią są ważne. Są to też goście wymagający, którzy zwracają uwagę na, to co znajduje się na ich talerzu. Jesteśmy pewni, że zaproponowana przez nas zmiana spotka się z ich zadowoleniem i spełni oczekiwania, jakie stawiają przed marką Pizza Dominium.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.