Fit Cake w ubiegłym roku zwiększyło obroty o 100 proc. i otworzyło 12 nowych punktów

Choć w najnowszej historii rok 2020 zapisze się jako pandemiczny, trudny i kryzysowy, to dla pierwszej polskiej niecukierni okazał się bardzo łaskawy. Franczyzowa sieć z Białegostoku zwiększyła swoje obroty o ponad 100 proc. Otworzyła też 12 nowych lokali.

Przypuszczam, że tę dobrą passę możemy przypisać dwóm kwestiom: ogólnemu wzrostowi zainteresowania zdrową żywnością i nietypowemu formatowi naszych kawiarni. Od momentu powstania w równym stopniu stawaliśmy na sprzedaż na wynos jak na konsumpcję na sali, aranżację wnętrza itd. W tym trudnym roku przynosiło to nieoczekiwane i nadspodziewane efekty. Nasi franczyzobiorcy odnotowało około 7-10 procentowy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Głównie dzięki delivery oraz aplikacji do zamówień onlinemówi Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.


Świąteczne rekordy

Przez cały rok, mimo trwających kilka miesięcy lockdownów w Fit Cake panował ruch. Jak zwykle szczególnemu wzmożeniu uległ on w sezonie bożonarodzeniowym. Ale w tym roku padły rekordy. Sieć działających na terenie Polski Fit Cake’ów wydawał w świątecznym okresie ponad tysiąc ciast. Hitem Świąt’2020 była keto-kutia w słoiczku.
Hitem Świąt'2020 była keto-kutia w słoiczku

Nie wliczam do tego ogromnych ilości batonów i deserów w słoiczkach (a wielkim powodzeniem cieszyła się np. keto-kutia) i innych naszych tegorocznych sprzedażowych hitów – w tym produktów dla cukrzyków, osób z alergiami i odchudzających się. Obserwujemy, że wielu ludzi w tym roku bardziej niż wcześniej zaczęło wiązać kwestie codziennego odżywiania ze stanem swojego zdrowia i odpornością. Na pewno w 2020 roku wybierali słodycze bardziej świadomie, wiedząc jak szkodliwy jest cukier w diecie – dodaje Ewelina Choińska, twórczyni fitcake’owych deserów i współwłaścicielka sieci.


Ciasto bez cukru Lion Czekoladowy - Fit Cake

Plan na 2021? Znowu wzrost o 100 proc.

Fit Cake to wywodząca się z Białegostoku sieć niecukierni, która postawiła na zdrowe słodycze. Reklamuje się sloganem “No sugar. No problem”. Ich torty, lody i inne desery nie mają dodatku cukru. Tworzone są w oparciu o zbilansowane makroskładniki (tłuszcze, białka i węglowodany). Produkuje się je wyłącznie z naturalnych składników. Dla części społeczeństwa, zmagającej się z różnymi dolegliwościami, to jedyne dostępne łakocie. Dla innych to inwestycja we własne zdrowie i profilaktyka. Fakt, że amatorów deserów z Fit Cake nie brakuje.

Do marki przyciągnęła ich na pewno także wprowadzona w pierwszej połowie roku aplikacja do zamówień online. Od maja do tej pory pobrało ją blisko 5 tys. klientów. Dlatego plany na przyszły rok sieć ma brawurowe.

Znowu chcemy zwiększyć o 100 proc. liczbę naszych lokali i sensownie rozmieścić je na mapie Polski, tak by wszyscy potrzebujący mieli do nich łatwy dostęp. W sumie w styczniu przyszłego roku w naszym kraju działać będzie około 50 Fit Cake’ówRafał Kościuk krótko wykłada biznesowy plan niecukierni na bieżący rok.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.