Gdańska Organizacja Turystyczna: Latem miasto odwiedziło 960 tys. gości

Udostępnij artykuł
Organizacja opracowała podsumowanie ruchu turystycznego w mieście od początku czerwca do końca sierpnia 2020. Co ważne, raport ten zestawiono z danymi za ten sam okres zeszłego roku. Widać wyraźne zmiany, jednak mimo pandemii, lato tego roku nie należy spisywać na straty.
Ruch turystyczny w wakacje 2020

Jak wynika z badań, latem Gdańsk odwiedziło ponad 960 tys. gości. Zdecydowana większość z nich została w mieście przynajmniej na 1 noc (turyści). Najwięcej osób decydowało się na przyjazd samochodem (ponad 65 proc.) oraz pociągiem (17,7 proc.). Podczas pobytu największym zainteresowaniem turystów cieszyły się hotele (ponad 30 proc.) oraz wynajęte mieszkania.

Hitem tego lata okazało się niewątpliwie koło widokowe AmberSky, które odwiedziło ponad 21 proc. gości. Niezmiennie, popularne były też Bazylika Mariacka, Żuraw i molo w Brzeźnie.

Łączna ocena zadowolenia z pobytu osiągnęła imponujące 8,9 w skali 10. punktowej.

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Bardzo cieszy nas fakt, że pomimo trudności latem odwiedziła nas taka ilość gości. Świetny efekt przyniosła też szeroko zakrojona kampania #CzasNaGdańsk, która zachęcała turystów z całej Polski do odwiedzenia Gdańska podsumowuje Łukasz Wysocki, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Mimo trudnej sytuacji pandemicznej Gdańsk w okresie letnim był najczęściej odwiedzanym polskim miastem, co świadczy o jego wielkich walorach turystycznych związanych z dziedzictwem kulturowym i szeroką gamą możliwości spędzania czasu wolnego zarówno w atrakcjach, jak i na świeżym powietrzu. Nie należy zapomnieć, iż Gdańsk został uznany przez European Best Destination jednym z najbezpieczniejszych miast europejskich w dobie pandemii koronawirusamówi Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańsk.

Lato 2020 a lato 2019

W tym  miejscu, warto pokusić się o porównania tego lata, z ubiegłorocznym. W końcu nie da się ukryć, że ze względu na pandemię, tegoroczne było mocno nietypowe.

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą było mocne zmniejszenie liczby turystów zagranicznych – aż o 78 proc. Jednak zdecydowanie częściej niż w ubiegłych latach odwiedzali nas krajowi turyści (+28 proc.), którzy w części uzupełnili braki spowodowane mniejszym ruchem międzynarodowym.

Spadek liczby turystów zagranicznych jest duży, jednak najważniejsze, że ich miejsce starali się wypełnić rodzimi podróżnicy. To pozwoliło zmniejszyć straty branży, a Polakom poznać piękny Gdańskdodaje Wysocki.

Jednocześnie, choć bardzo zmalała liczba gości z Wielkiej Brytanii, to wzrosła liczba turystów z Niemiec, co pozwoliło zachodnim sąsiadom odzyskać pierwszą pozycję w zestawieniu. Warto też zwrócić uwagę na wyższe, niż rok temu, oceny zadowolenia z pobytu w mieście.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.10.2020
Aktualizacja: 23.10.2020